Det är dags att ställa krav på beslutfattarna om ofrivillig barnlöshet!
Det är dags att slå näven i bordet och ställa krav för samtliga ofrivilligt barnlösa människor i vårt land!
Det arrangeras galor för allt möjligt. Fotboll, musik, bröstcancer, fadder, barn och nu är det dags att starta en gala för alla ofrivilligt barnlösa! Det behövs pengar till forskning, pengar för att ge mindre bemedlade chansen att få undersökningar, IVF-försök och kanske i slutändan när allt som finns har prövats pengar till adoption.
Allt detta kostar 1000-tals kronor. Bara för att du arbetar inom ett låglöneyrke ska du ha samma möjligheter att få hjälp till att bli med barn. Bland annat ska det alltid finnas psykologer knutna till samtliga patienter. Därför ska ämnet framför allt att få upp på politikernas bord.
Idag pratas det om att ge alla människor samma vård i samband med en hjärtinfarkt. Utmärkt, men det ska gälla alla sjukdomar. Mig veterligen har inte skatten och andra avgifter, som de flesta betalar in till staten, några hissnande skillnader mellan var i Sverige vi bor. Men vården som ges är det däremot gigantiska skillnader på.
Detta är inte rätt!
När min självbiografi om ofrivillig barnlöshet kommer ut den 20 januari, i en bok som jag öppenhjärtligt vänder ut och in på mitt liv, hoppas jag på en debatt som öppnar upp dörrarna till beslutfattarna.
Det har varit alldeles för tyst alldeles för länge!
Finns det någon här som INTE tycker som jag?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-28 00:28:47:
Jag lovar att stå rakryggad och tala för alla som kämpar. Jag har ingenting att förlora!