• Anna73

Behöver hjälp!!!

Hej!!
    Remiss är skickad till RMC i Malmö.. så vi får väl snart en tid...nån som fått äggdonation där???

Vad händer nu för oss???

Vi har en frivillig donator,, ska hon följa med på mötet första gången??

Har hört att vi själv får bestämma om vi vill ha hennes ägg eller inte???

Tacksam för hjälp!!

Hjärtekramar Anna

• Svar på tråden Behöver hjälp!!!
  • Fiaflopp

Nej hon ska inte följa med er utan hon måste ringa kliniken och uppge ditt namn och personr och säga att det är dig hon vill hjälpa fram i kön.

• LitenOglad

Hej Anna!

Har inte gjort äggdonationen i Malmö, dem hade inte börjat med det här än, gjorde det i Stockholm, men vi bor i Malmö och har gått på kontroller på RMC i i Malmö. Tror inte att det är så många som har hunnit med att få äggdonation här, dem har precis kört igång med et här om jag inte är felinformerad..... Men har du frågor svarar jag gärna på dem ...

Känner ni donatorn eller hon är anonym?
    Är hon anonym så får ni aldrig träffa henne. Det vi fick reda på om vår donator var att dem skulle försöka att matcha henens färger så mycket som möljigt med min,( hud-hår-ögon färg ) och att hon råkade vara lika gammal som mig!... Är det en tjej/kvinna ni känner så får ni helt och hållet bestämma om ni vill ha henne som donator eller inte, det är en sak mellan er och donatorn. Vi hade en frivillig donator som vi kännde men vi valde att ta en anonym.

Hur långt i processen har ni kommit? ( taget prover, pratat med kurator, läkare osv.)
    Hoppas att jag kan hjälpa dig ... kan ju vara lite skillnad på regler och tillvägagångssätt mellan Stockholm/ Malmö....
    Ha det så bra! / C

• Safira

hej

ja i mitt fall.....
    Vi fick komma på samatal med läkare och kurataor. Ett enskilt samatal med kurataor efter det och ett gemensamt. Sen hade dom möten och samatal och vi fick beslutet att vi var godkända att få donation.

har en donator som vill ställa upp.
    Hon har fått ta prover och ska nu snart på samtal med läkare och kurator och ta prover igen. Så jag förmodar att det då tas up att hon ställer upp för just mig , så att jag fortare kommer fram i kön.
    Så jag hoppas nu på att hon blir godkänd som donator, och i sådanafall så blir det en korsdonation, för att det inte ska kännas konstigt.
    Tydligen så finns det en donator som har kommit lika långt som henne. Så har jag tur så är det kanske dags för oss i januari.....hoppas.... hoppas.....

Lycka till dig!!!!!

Svar på tråden Behöver hjälp!!!