Hej Anna!
Har inte gjort äggdonationen i Malmö, dem hade inte börjat med det här än, gjorde det i Stockholm, men vi bor i Malmö och har gått på kontroller på RMC i i Malmö. Tror inte att det är så många som har hunnit med att få äggdonation här, dem har precis kört igång med et här om jag inte är felinformerad..... Men har du frågor svarar jag gärna på dem ...
Känner ni donatorn eller hon är anonym?
Är hon anonym så får ni aldrig träffa henne. Det vi fick reda på om vår donator var att dem skulle försöka att matcha henens färger så mycket som möljigt med min,( hud-hår-ögon färg ) och att hon råkade vara lika gammal som mig!... Är det en tjej/kvinna ni känner så får ni helt och hållet bestämma om ni vill ha henne som donator eller inte, det är en sak mellan er och donatorn. Vi hade en frivillig donator som vi kännde men vi valde att ta en anonym.
Hur långt i processen har ni kommit? ( taget prover, pratat med kurator, läkare osv.)
Hoppas att jag kan hjälpa dig ... kan ju vara lite skillnad på regler och tillvägagångssätt mellan Stockholm/ Malmö....
Ha det så bra! / C