Hur gammal är hon? Om hon pluggar på högskolan så kan hon ta studielån när hon börjar plugga igen och får då ut max 7000 i mån tror jag.
Jag föreslår att ni hör av er till socialen och bestämmer möte där ni båda (och ev en förälder) är med och diskuterar allt det här. Be tydligt att få information om allt ni kan söka så är de skyldiga att informera er.
Antar att du har ett år kvar på utbildinngen då? Försök att leva "snålt" det året och låt era föräldrar fortsätta försörja er tills ni kan göra det själv. Ni kanske även behöver fundera på hur ni ska bo när den lilla tittat ut. Ska ni bo var för sig hos era föräldrar eller ska ni bo tillsammans som en familj hos en av föräldrarna osv. Mycket att tänka och fundera på :) Men allt är värt det! Jag är 20 och nybliven mamma, pluggar fortfarande (högskola) men sambon är snickare och tjänar tillräckligt för att försörja oss alla med råge :)
Ni fixar säkert det ekonomiskt men jag tror nog att det är viktigt att ni försöker bestämma med era föräldrar vad ni vill ha hjälp med och vad ni vill klara själv.. Tex att ni vill att de tar hand om er (som de ju är skyldiga till) men att ni tar hand om barnet själva eller hur ni nu vill ha det. Anners blir det en massa jobbiga missförstånd.
Lycka till!