• Weird One

Hur gör ni med julen?

Min dotter ska fira jul med sin pappa i år och vi vill inte ge henne två julaftnar eftersom vi tycker det är onödigt och dumt.
    Alla i hennes närhet är sams och samarbetar, både bio och bonusar.

Jag funderar på att bjuda hem pappan med sambo på julaftons förmiddag för att fika lite och öppna julklappar med dottern.
    Så hon får jul med oss alla.
    Men vet inte om jag ska göra det eller inte.

Hur gör alla ni andra?

Ironi är min religion
  • Svar på tråden Hur gör ni med julen?
  • mHalmstadsmamma

Varannat år firar barnen här med oss sen åker de till sin pappa (25mil bort) på annanadagen och är där resten av julen. den andra julen när de firar med sin pappa firar vi med min släkt som ju bor i närheten av pappan så då firar vi tillsammans allihop.

Jag har flera ggr bjudit in barnens pappa att fira med oss.

I år är det jul här som gäller.

• Soon2be

vilken underbart fantastisk idé! tänk om vårt liv kunde fungerat så. din dotter borde uppskatta det, iallafall i framtiden.

• CAF

Vi bjuder hit grabbarnas pappa och hans sambo till jul, på så sätt får barnen fira jul med oss alla.

• Catta85

Jupp vi bjuder in grabbarnas pappa och hans sambo på jul så får barnen träffa båda sina föräldrar på jul...Det e faktiskt barnens dag och ett par timmar kan jag alltid stå ut =p

• Pochahontas

Vi firar varannan jul med sonen. Och den som inte har sonen på julafton firar "lillejul" Dock inte på lillejulafton, för då tycker vi synd om han ska åka iväg direkt till nästa ställe, utan vi brukar låta det gå nån dag, så han får lite tid med sina julklappar...

I år t.ex firar han med pappa. Julafton är ju en måndag, så vi firar lillejul med min släkt på fredagen. Det hade vi gjort i vilket fall som helst - även om jag inte haft sonen - eftersom jag och maken firar varannat år med min släkt, och varannat år med hans. Så fredagen är lillejul med min släkt, sen är sonen här hela lördagen och på söndag nån gång åker han till pappa. Sen är han där några dagar. Får komma hit när han vill. Vi är inte så noga på det.

Han är själv jättenöjd med detta, och det är ju huvudsaken.

Då var man fru Byrlén...
  • Swift

Vi har gjort upp så att min dotter vaknar upp hemma hos oss & äter frukost & jul lunch & öppnar julklappar & sen kör jag ner henne till hennes pappa & hans släkt & sen hämtar jag henne antingen på juldagen eller annandagen,tycker att de funkar bra & hon mår bra av de & de e ju huvudsaken

• Meir

vi har varannan jul och då brukar tjejen vara på förmiddan hos den ena förälderna och kommer sen mitt på dan/tidigt på em till den andra.

• Memories86

Jag firar min julafton med min bonusdotter och min flickvän hos min flickväns släkt. men först på morgonen firar jag med bonusdottern med min mors sida då min flickvän(bonusdotterns mamma(min flickvän)) jobbar. Sen på juldan åker vi(tjejen och bonusdottern och jag) hem till min moster och firar där..

27-28 firar bonusdottern hemma hos hennes far jul.

• Sofi 79

Vi kör ungefär varannan jul. I år är killen hos oss och det hela dagen. Vill inte att han ska behöva åka emellan. Jag tror att det handlar mer om föräldrarnas behov av att träffa barnen på jul, än att barnen vill träffa båda. I alla fall när de är små.
    Tyvärr är jag barnslig nog också att inte vilja att hans mor kommer hit, även om vi kommer bra överens och alltid är trevliga mot varandra. Kan inte förklara det... Någonting med att vilja ha det lugnt och skönt på jul, utan en massa jobbiga känslor på alla håll.
    Pojken kommer att vara hos sin mamma några dagar innan jul och åker sedan dit några dagar efter.

• Majsan70

Vi firar vartannat år med barnen. Skulle barnen vilja ändra planerna är det helt OK det med.

Vi har inte två julaftnar, utan antingen öppnar vi dagen innan eller samma morgon innan de åker till sin pappa o tvärtom för honom när de är hos mig.

• Annason

Funkar du och hans sambo ihop så arför inte bjuda in dom om du vill det? = ) skadar ju inte att fråga iaf = ) som sagt e ju barnens dag = ) lycka till

• tomcar1

weird one...tycker absolut att du ska göra det. Tänk vad underbart det låter att det kan fungera så bra. Min mans ex. har mer varit anti till att barnen ska få fira jul hos sin far och vi har haft barnen 1 jul på 10 år. Vi har alltid fått hämta dem när julen varit slut : (
    Så fråga du, det skulle jag gladeligen göra. Verkar mysigt om det ändå fungerar så bra.
    /tomcar1

• Sundance76

Låter helt OK så länge det inte blir som i filmen "Tomten är far till alla barnen" eller något sådant.

Svar på tråden Hur gör ni med julen?