• lillplutt

gravid och barn i skolan?

någon som vart gravid men ändå gått i skolan? hur länge gick ni till i sånna fall? och nån som fått ha med barnet i skolan, hur är det, får man det? TUSEN FRÅGOR

• Svar på tråden gravid och barn i skolan?
  • miss vonkan

Hej, har en vän här som heter mami88. Hon gick i skolan när hon fick barn. Hade med sig sonen i skolan. Skriv till henne. Hon har nog svar på det mesta.

• hannahlilla

Jag går i skolan genom en unga föräldrar grupp här i stan, går en gång i veckan och läser alla grundämnena, a kurserna då :)
    Det går bra även om det kan bli ganska många avbrott pga dottern. Sen vet jag inte hur det är med vanliga gymnasium och liknande men det är väl bara att kolla på skolan du ska gå på :)

Elvira, 19/3-07.
  • lejla91

Jag går i gymnasiet nu eller aa på distans gör tenta i skolan med lilla :))

• TyraPaloma

Hejsan! Jag fick 2 barn under gymnasiet och väntar mitt tredje nu när jag läser på högskolan!

Jag fortsatte plugga när jag fick barn på gymnasiet. Gjorde upp en individuell studieplan. Det brukar de flesta få igenom om de bara visste att de faktiskt kan ansöka om det.

Jag läste delar hemma. Gjorde överenskommelser med lärare om vad som skulle göras och vad jag måste lära mig så jag kunde missa en del och läsa hemifrån. Jag tog med barnen ibland men mycket sällan. Försökte iställetr göra så att vi styrde om deras pappas arbetstid så han jobbade lite mer kväller och helger.
    det gick bra men var ju en del jobb omm an säger så. Tog studenten samtidigt som min vanliga klass.

Nu väntar jag som sagt 3:e barnet och läser 3:e terminen (av 6)på högskolan. Nu ska min sambo vara föräldraledig 50% så jag kan gå på föreläsningar och dylikt. På högskolan är det ändå så pass mycket studier hemifrån, nästan inget är ju schemlagt (typ 6-10 timmar av 40/ vecka).

Se till att ordna allt innan. Gör överenskommelser, se vad skolan kan göra för dig. Visa framfötterna och säg att du tänker klara det här. Ge dig sen fan på att visa dem att du sedan kan det också. Man kan om man vill.

• Camilla 85

jag studerar på högskola.. men jag har min kille med mig.. han har blivit klasses clown, visst det blir lite avbrott och så men det funkar.

• Lia85

Jag var gravid när jag gick i nian. Det gick jättebra. Eftersom jag hade så bar betyg kunde de sätta slutbetygen i slutet av april. Så från och med första maj gick jag halvtid.
    Sen läste jag matte a på distans när jag var mammaledig och började gymnasiet när Gabriel var ett år och började på dagis.

Så har det fortsatt. Nu läser jag termin 5 av 7 till socionom och gabriel har börjat 6-års

• Arentorpbebis

Jag gick i skolan tills det var en vecka kvar till det "planerade datumet" Gick jättebra (går en praktisk linje så man slapp ju nartuligtvis göra de tyngre grejerna), allt gick jätte bra och lärarna tyckte det va jätte kul! sen när frida var 1-2mån så började jag gå till skolan 1gång i veckan (pumpade då ur mjölk) medans killen var föräldraledig, sen när hon var 4-5månader så gick jag 3dagar i veckan och det funkar över förväntan bättre än ja trodde! Inget är hopplöst bara man orkar och har viljan! Men man måste vara rädd om sig själv och ta den tid man behöver innan man går tillbaka! alla e ju olika! skriv gärna och fråga mer! bara roligt att hjälpa

• NikkiGärdström

Jag är gravid i 7:e månaden och jag går fortfarande i skolan, ska gå fram till sportlovet. Sen är jag ledig ett år och hoppar på sen igen, ska bara dit någon gång och gör nationellt prov i matte.

Svar på tråden gravid och barn i skolan?