• Tobbe73

Jobbfråga *suck*

Senast jag skrev i det här forumet gällde det jobb och nu är det dags igen. Då handlade det om ett jobb som var ett ganska stort steg i karriären men som låg långt hemifrån och familjen. Jag tackade ja till jobbet och har varit där i knappt ett år. Nu har jag fått ett erbjudande om ett liknande jobb fem minuters cykelväg hemifrån. Hur gör jag nu? "Sviker" jag min nuvarande arbetsgivare och flyttar hem eller ska jag vara lojal och stanna kvar och därmed fortfarande pendla två och en halv timme om dagen? Vad tycker ni? Hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-10 08:24:34:
    Tack för svaren och självklart har ni rätt! Familjen är alltid prio 1 även om det känns som ett svek att redan dra vidare. Nu är allt inte klart till 100% så vi får se vad som händer.

• Svar på tråden Jobbfråga *suck*
  • AYE
    Tobbe73 skrev 2007-10-09 07:01:01 följande:
    "Sviker" jag min nuvarande arbetsgivare och flyttar hem eller ska jag vara lojal och stanna kvar och därmed fortfarande pendla två och en halv timme om dagen? Vad tycker ni? Hjälp!
    Tycker du att det är värt att pendla 2,5 timma om dagen? Tid som du kan göra annat på? Lojalitet i all ära men kan man få ett likadant jobb närmare hemmet så är det väl bra? Beroende på vilket slags jobb det är givetvis och vilka möjligheter man ser framför sig i firman.
    Vem är du mest lojal mot?
    Jag är mest lojal mot mig och min familj. Älskar mitt jobb och mina arbetskamrater men får man tag i nåt ännu bättre så väljer jag självklart det. Det är ändå bara ett ställe man går till för att få pengar för att kunna göra andra saker i livet.
  • Fleksnes

Jag skulle nog byta jobb om inte själva jobbet blir sämre. Typ tråkiga uppgifter, konstiga kollegor osv...

• Kruse

Jag "svek" och bytte jobb till hemorten för att slippa pendla när den lille kom (även om våra situationer inte kan jämföras riktigt).

Sen förstår jag dilemmat iom att du fortfarande är "ny", men för min del så rekommenderar jag att du självklart ska ta nya jobbet om du har möjlighet och det inte innebär några väsentliga försämringar jfr med nuvarande jobb. 2,5 timme idag kan vara avgörande för vilken kontakt du kommer ha med barnen när du blir pansionär!

Go for it!

• Pappaledig såklart

Skulle inte bli förvånad om din chef faktiskt förstår dilemmat med att ha småbarn och måsta pendla 2.5 timme varje dag...Du är nog inte den första som slutat jobba där...

Svar på tråden Jobbfråga *suck*