Mamma mha äggdonation
Hej! Jag skulle vilja starta en diskussionsgrupp riktat till oss lyckligt lottade som lyckats med vår behandling. Jag har så många frågor om det ena och det andra som tex när berättar man för barnet och hur? Hur har ni gjort med omgivningen, berättat för alla eller bara de närmaste? Är era donatorer anonyma? mm
Lyckades till sist med äggdonation i Finland! Har som många av er andra kämpat länge för att bli gravid -- efter otaliga IVF med egna ägg på Sophia hemmet och Linnékliniken bestämde vi oss för äggdonation. Eftersom jag är 40+ gick det inte i Sverige så vi fick kontakt med en jätte bra klinik i Helsingfors. Första försöket misslyckades men nu har vi äntligen lyckats!! En liten underbar pojke föddes nu i juli och lyckan kan inte vara större förståss. Jag fyllde nyligen 45 och vi vill gärna skaffa ett syskon så fort som möjligt. Vi har kontaktat kliniken och samma donator är beredd att ställa upp igen vilket jag uppskattar. Det fanns tidigare en lag i Finland som gör donatorn anonym för barnet med den har upphört att gälla nu i sommar. Jag har blandade känslor inför detta och skulle gärna diskutera med er andra som blivit mammor via äggdonation om allt möjligt som berör vår situation. Hör av er!!