• nellib

Ni som misslyckats med ÄD hur länge väntar ni..

Hur länge väntar ni på att försöka på nytt med fryst ägg. Vi har bara ett fryst ägg och jag väntar nu på mensen efter vårt första misslyckade försök med ÄD. Har fått min blödning men måste invänta att min riktiga menstration kommer igång innan jag kan försöka på nytt. Nu är jag osäker om jag ska ta chansen direkt eller avvakta en månad. Vad tror ni.. Är det större chans nu när kroppen varit inställd på detta, kan det ha någon betydelse. Hur länge väntar ni till ni gör ett försök till? Snälla jag vill bara veta hur ni gjort/gör!

• Svar på tråden Ni som misslyckats med ÄD hur länge väntar ni..
  • Ammi1970

Vi har tre frysta i frysen nu. Skulle gjort tredje sista försöket i september men slemhinnan vart inge bra...

Vi kör direkt, för jag är i det stadiet nu att jag vill bara få allt klart, så jag får veta hur jag ev kommer få leva mitt liv...
    Med eller Utan barn...

Men prata med din läkare... Jag vet faktiskt inte vilket som är bäst om det finns något som kan kallas bäst i detta...

Önskar dig Lycka Till

• Momme72

Jag tror inte att det är bättre att köra direkt än att vänta ett par månader. Jag fick rådet av min läkare att låta kroppen ta igen sig lite mellan medicineringarna men jag vet att det är väldigt olika. Det som var ett bekymmer för mig var just att mensen dröjde. Det tog flera månader innan den kom igång igen! Jag hoppas att du lyckas nästa gång!

• Pantern2

Har för mig att AVA kliniken i Riga rekommenderar 2 månader i mellan. Första månaden är jag rätt trött och ledsen, andra går till att gå på gympa börja äta ordentligt och förbereda resan. Jag skall fråga min läkare och återkomma.

• Pantern2

Hej!

Talade med min läkare idag och han sa att du behöver inte vänta med behandlingar, du kan köra igång direkt, efter du haft din mens, så kan du starta ny behandling.

• nellib

Tack Pantern2 för att du hjälpte mig

• kexan

Hallå ! Jag gjorde mitt första försök okt 06 misslyckat slutade med medicin inväntade mens och starta direkt och gjorde mitt andra försök nov 06 misslyckat det med sedan va det nära jul och så så vi gjorde uppehåll till feb07, tror att min kropp behövde värmas upp av det nya som kom i kroppen, men jag vet en del som klara på sitt första . då jag gjorde mitt tredje och bebisen är beräknad att komma om en vecka, så spännande men en stor resa Lycka till alla vi som kämpar på med detta men vi får inte ge upp fast det är tungt

• Pantern2

Tack för uppmuntrande ord Kexan.

Svar på tråden Ni som misslyckats med ÄD hur länge väntar ni..