• Stolt Farssa

Sugen på en till.

Någon mer än jag som har 1a knooden runt 1 1/2 år o är sugen på en till?
    Kommer knappt ihåg hur det var:
    Hennes mage - hur den växte, första tiden, första framstegen, vad vi gjorde... O massa annat.
    Längtar lite efter att få känna den lilla / lille böka runt i mammas mage, känna sparkar.
    Bära runt när han / hon är orolig, magknip.
    Mysa o gosa o pyssla om.

• Svar på tråden Sugen på en till.
  • heckles

Inte riktigt i samma sits då jag har en på 2,2 och en halvvägs ute (4,5 mån gravid), så jag är väl där du vill vara kan man säga.. Även om inget längre är nytt så är det fortfarande fascinerande och spännande.. Någon där inne gör en "high-five" med mig, pappsen, på utsidan och man bara smälter, även om det förmodligen är en fot som gör det..

Lilltjejen har dock blivit så vansinnigt mammig de senaste veckorna, precis som hon känner på sig att något är på väg att förändras..

Önskar dig lycka till och att du snart får chansen att vara med om det igen..

• Pappaledig såklart

Har en grabb på 1 1/2 år och såklart man är sugen! :D
    Vi kommer nog vänta 1-1 1/2 år till skulle ja tro så min sambo får börja jobba efter avklarade universitetsstudier så hon kan få ihop föräldrapenning, va lite jobbigt att bara leva på min lön(inte den bästa som P.assistent).
    Som tur är har syrran en liten påväg om bara ca en månad så man får ha en liten nära ändå!

• JojjeB

Är strax efter heckles i tidsschemat: en underbar son på 1 år 9 månader samt en liten en i frugans mage (BF 17 april).
    Vi längtar verkligen efter tvåan, men har väl inte riktigt förstått ännu att det är en till på väg. Det kanske blir mer verkligt efter ultraljudet..

• Läderlappen

Har inte ens fått första, men drömmer redan om en tvåa ;) Allt känns så underbart!

• Ulfino

Vill också ha en tvåa... (Ettan är snart två, om någon månad eller så)

Men då kommer motargumenten.

"Äldre barnet är inte tillräckligt gammal för att verkligen njuta av en lille-någonting."
    "Två småbarn är jättejobbigt - bättra vänta och få "barnvakt"
    "Min karriär då...?
    "

Det blir nog ingen tvåa den närmsta tiden...

Fånga kunskap och sprid den vidare
  • no pasaran

Min tös fyller fem om några veckor och grabben tre i januari. Men visst hade det varit trevligt med en liten till. Fast det får nog vänta ett år eller så till. Av diverse praktiska skäl.

Men sen drar nog bebisfabriken igång igen...

• pappa blue eye

hejsan på er... jag är ju nygift å har en dotter på 5 år sen ett tidigare förhållande, men vill ju så gärna ha en till...
    finns ju inget bättre än barn!

• Pappa Olle

Längtar som tusan, har en tös på 2år men det känns som så länge sen nu så man längtar som tidigare sagt i tråden efter graviditeten och sen en liten bebis.

• Whitefang

Jag är också sugen på en till och vi har försökt i 8 månader men det har fortfarande inte blivit något..vet inte vad vi ska göra!

• Pappa Olle

whitefang: Tappa inte hoppet, vi har också försökt länge, länge men det har inte tagit sig riktigt än, och jag antar att 8månader inte är så lång tid, dom säger att det inte är det iallfall. Synd bara att det ska vara så svårt att pricka in rätt tid.

Svar på tråden Sugen på en till.