• mizzjen

kvävd

Jag har träffat en underbar kille i 4 månader som har två barn, en pojk och en flicka och själv har jag en pojk på 5 år. Jag känner mig helt kvävd av hans dotter för när vi är hos dem så är hon på mig precis hela tiden, ska pussas,klängas och så är hon tuttfixerad vilket jag får panik av. Hon har nästan slutat klänga på sin pappa så nu får jag ta allt och jag känner mig överdrivet gnällig nu, men jag känner ibland att jag kanske inte orkar. Vad ska jag göra? Är jag löjlig som känner såhär? Hon tar nästan all plats för min son men han har nästan helt och hållet accepterat att hon är på mig hela tiden när vi är där vilket han inte gjorde i början. Någon som har något råd så är jag tacksam. MVh

• Svar på tråden kvävd
  • Mille78

Låter jobbigt.. Har du pratat med din pojkvän om det? Hur gammal är flickan? Kanske kan du pojkvän hjälpa till och försöka avleda flickans uppmärksamhet från dig och beroende på hur gammal hon är förklara för henne att du inte vill kramas hela tiden.

• mizzjen

Nja jag sa en gång att han kanske kunde ta sin dotter men då fick jag till svar, hon vill ju vara hos dig! suck! tro att jag blev trött på att bara höra svaret. Hon är 5 år och idag sa jag att nästa vecka han har dem så skulle vi inte komma för de behöver lite egentid. Grejen är att han ser hur hon är och han försöker inte ens avleda henne eller knappt be henne sluta. Jag har försökt säga till henne men det håller 10 minuter.

• Carla77

Flickan kanske har ett stort behov av uppmärksamhet och kärlek? ta det positivt istället att hon gillar dig och vill ha din tid!
    Eller så kanske hon känner på sig att du blir besvärad och blir extra klängig? Barn tar in så otroligt mkt och kan verkligen läsa av vuxna! Ge det lite tid så ska du se att det blir bra!

• Mille78

Känns inte riktigt som att din pojkvän tar det på allvar eller så kanske han inte uppfattat situationen på det sättet som du gör? Det måste ju ligga i hans intresse att ni alla trivs ihop.. Jag hade nog försökt igen och sitta ner i lugn och ro och prata om hur det känns för dig (gärna efter barnen lagt sig så ni är ostörda) Har han inte intresse av att ordna detta så ska du nog tänka dig för innan ni går vidare med förhållande.

Det dyker upp problem längs vägen när man bor ihop med barn som inte är ens egna och det kommer bli mycket jobbigt för dig om ni inte kan samarbeta och lösa problemen allt eftersom de kommer...

Hoppas du inte tar illa upp, jag menar inget illa, talar bara av egen erfarenhet. Hade min sambo inte tagit mina åsikter på allvar och försökt samarbeta med mig hade jag nog inte fixat att ha hans dotter här vv.

• mizzjen

Tack så mycket för svaren! Ska prata med honom och framförallt göra mitt bästa för att allt ska fungera bra för alla.

Svar på tråden kvävd