• mammiluttan

Fördomar och Generaliseringar mot unga föräldrar

Hej på er alla unga föräldrar samt ni som är lite äldre idag men fick barn i unga år.
    Jag har skrivit en liten uppsats om hur jag upplevde det som ung förälder för 7 år sedan.
    Vore jättetacksam om ni kunde gå in på den länken och läsa och meddela om ni känner igen er.
    Tyvärr finns så mycket fördomar och Generaliseringar kring yngre föräldrar men faktum är att vi "rockar".
    Glöm inte å lämna kommentarer. Kram
    www.metrobloggen.se/lindas
    inlägget heter "Fördomar och Generaliseringar"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-23 12:51:43:
    Inlägget heter Fördomar och Generaliseringar.. Du hittar den där på första sidan, tror jag.

• Svar på tråden Fördomar och Generaliseringar mot unga föräldrar
  • Im Fabulous
    mammiluttan skrev 2007-09-23 12:45:25 följande:
    Hej på er alla unga föräldrar samt ni som är lite äldre idag men fick barn i unga år.Jag har skrivit en liten uppsats om hur jag upplevde det som ung förälder för 7 år sedan. Vore jättetacksam om ni kunde gå in på den länken och läsa och meddela om ni känner igen er.Tyvärr finns så mycket fördomar och Generaliseringar kring yngre föräldrar men faktum är att vi "rockar".Glöm inte å lämna kommentarer. Kramwww.metrobloggen.se/lindasinlägget heter "Fördomar och Generaliseringar"
    Det är ju en blogg, ser ingen uppsats eller är det meningen att man ska leta reda på den ?
  • Im Fabulous

Okej, hittade inlägget...

Känner igen mig något enormt i det du skriver.. Jag är höggravid och kanske bara är paranoid, vad vet jag. Folk kikar med stora ögon på min mage när jag är ute bland folk. Kanske tittar dom så på alla gravida..

Jag har inte mött så mycket negativt in real life, mest fått kommentarer som "19 och gravid? Det var snabba ryck!" och liknande. Men på internet, speciellt i forum som detta, vågar folk mer än vanligt ta sig ton och spotta ur sig diverse elaka kommentarer.

Det jag inte förstår, är varför människor inte bara kan leva sitt eget liv och acceptera att andra väljer att göra det samma. Det ska vara upp till var och en att avgöra när man vill skaffa barn, 18 eller 40 år gammal - det ska och borde andra skita i.

Svar på tråden Fördomar och Generaliseringar mot unga föräldrar