• Yohanna85

kom nu på (irriterad)

min mormor pratade lite med min bonus om lite oväsentliga saker.

Men sen kommer hon till en sak och frågar min bonus. Vet du vad Johanna är för dig?

Va? undrar då min 4 åriga bonus.

Ja hon är en extramamma, din extramamma.

Va? Hon är ju Johanna?

Bra va att ha två mammor!

Man hörde riktigt hans tystnad över hur han stod och funderade, hur kan det komma sig? extramamma? va?

Jag menar, vad f-n håller man på att snurra till det i huvvet på ett litet barn. Jag har aldrig kallat mig för bonusmamma, extramamma eller plast-styvis, eller vad sjutton som helst inför min bonus. Jag är bara Johanna för honom! that`s it. Sedan får han själv när han blir äldre av sig självt kalla mig för bonusmamma om han vill. Men inte för någon annan har printat in det i huvvet på han.

ush vad irriterad jag blir när jag tänker på`t.

• Svar på tråden kom nu på (irriterad)
  • carola1977

Jag säger bara suck...

• tingelingelingan

jag ser mig själv som bonusmamma.
    men det skulle inte va ok om barnen började kalla mig mamma eller nått liknande.
    därimot vet jag att både mina och min mans barn (vi har två barn var) pratar om oss som bonusmamma och bonuspappa när de pratar med kompisar osv.
    de kallar även varann för syskon när de pratar om varann.
    men det är ingen som sagt till dom att det är så, de har helt och hållet kommit fram till att det är så själva.

• TinyToon

Min bonusdotter som är 5 år har sett ut som ett frågetecken flera gånger när tanterna som bor i vår trapp har sagt att hon är såååå duktig som hjälper mamma med tvätten mm.
    Hon tittar på mig som om dom vore galna :D

Jag har förklarat för henne att dom tror att hon är mitt barn när dom ser oss och att hon får säga rakt ut att jag inte är hennes mamma utan att jag pappas tjej.
    Jag har också förklarat att jag är som en mamma när hon är hos oss men att hon bara har en mamma och det räcker ju.
    hon vet att jag finns där för henne och jag är ju även med och uppfostrar henne.

Jag tycker att det är upp till barnen att bestämma ifall dom ser oss som mammor eller bara som pappas tjej och det är helt upp till dom vad dom vill kalla oss.
    Jag skulle nog inte neka henne att kalla mig mamma om hon nu ville det men än så länge är det inte så..

Men att få det inprintat i huvet på ett litet barn bli nog bara som sat snurrigt..man ska nog låta det komma naturligt.

• JoWiAn

TS: Vill heller inte kalla mig bonusmamma eller extramamma. Jag är inte deras mamma. Dom har en mamma de räcker gott och väl.

• Yohanna85

Jag vill att min bonus ska kalla mig bonusmamma om han själv vill göra det! =)

Svar på tråden kom nu på (irriterad)