• Misantropen

Vad är det med er slashasar?

God afton.

När jag går igenom vissas bildgallerier så ser jag att ni inte hade frack på er på bröllopet.

Varför inte? Vet ni inte att korrekt klädsel för en brudgum är frack? Är ni slappa eller bara korkade?

Ska bli intressant att läsa era bortförklaringar.

• Svar på tråden Vad är det med er slashasar?
  • rudd

Både jag och min kompis som gifte sig hade jackett som tidigare talare säger: på förmiddagen skall man bära den om man ska vara traditionsenlig.
    Sen är det väll inte speciellt snällt att kalla någon korkad för att han inte bär frack!
    Det är väll upp till varje individ att välja själv.
    Jag kommer bära det jag tycker är snyggt den dagen jag gifter mig, traditionerna är jag inte mycket för.
    Kan tänka mig att gifta mig i Hawaiishorts på en strand någonstans i världen, det är min sambo jag ska gifta mig med, inte kläderna.

• Tanqueray Tonic

Du har fel angående vad som är korrekt, vad som du anser korkat får du bedöma själv. Om man skall vara petig är det mest korrekta att brudgummen har samma klädnivå som gästerna (enligt fru Ribbing). Men jag tycker nog att man får bestämma själv på sin egen bröllopsdag. Jag valde mörk kostym på vårt kavaj-bröllop.

• Misantropen

Tanqueray Tonic

Självklart måste brudparet få sätta nivån på klädseln.

• Glondim
    Misantropen skrev 2007-09-12 03:06:46 följande:
    Förklara er nu.
    Jag gjorde det för att retas med alla som tycker att man "måste" se ut på ett visst sätt i olika situationer.
  • livvakten
    Misantropen skrev 2007-09-11 03:53:49 följande:
    Är ni slappa eller bara korkade?Ska bli intressant att läsa era bortförklaringar.
    Ojj....vad viktigt det känns att förklara för dig vad man väljer att ha på sig på sitt eget bröllop..........Skit i det du!
  • cruZZe

Har ingen bortförklaring, bara en förklaring. Jag skiter fullkomligen i vad man SKA ha på sig, vad det SKA kosta, vilka som SKA bjudas. Vi hade ett privat borgerligt bröllop på en underbar plats. Sen får du ha dina insnöade vanföreställningar om hur saker och ting SKA vara bäst du vill. Så jag är varken korkad eller slapp, jag skiter helt enkelt bara i fåntrattars förväntningar på hur andra SKA göra och vara.

God afton.När jag går igenom vissas bildgallerier så ser jag att ni inte hade frack på er på bröllopet. Varför inte? Vet ni inte att korrekt klädsel för en brudgum är frack? Är ni slappa eller bara korkade?Ska bli intressant att läsa era bortförklaringar.
  • Wipperman

Jag var best-man på kamrats bröllop.
    Riktigt jätte-formellt.
    Föräldrar hade lagt press, det skulle vara frack och hela paketet efteråt.
    Jag cuppade in att vi skulle ha svarta sparco (racing-skor) i mocka till fracken.
    Funkade
    Själv gifte jag mig inte i frack.
    Vill inte att andra ska styra vårt bröllop.
    Vi hade bjudit in till dop.
    Och gjorde ett överraskningsbröllop.
    Funkade för oss
    Alla är vi olika.
    Jag gillar inte frack, eller golf, kör inte heller Audi.
    Som sagt, vi är alla olika.

• bjojne

Kom du på detta kl 03:53?????
    SOV människa!

• no pasaran

Frack är ett fult, opraktiskt och löjligt plagg.

Kommer aldrig förnedra mig själv genom att bära ett sånt fånigt plagg och framför allt inte bara för att det skulle vara korrekt.

Vad jag sedan har på mig när vi gifter oss får vi se, men nåt storslaget ska det nog bli..

• Benganfans

Har haft frak en gång och aldrig mer det var när min far gifte sig och han ville att jag skulle ha det och han gick och hyrde en till mig. på mitt eget bröllop kommer jag ha match tröja från favorit laget och sneakers + jeans. jag trivs med det sen skall alla andra skita i vad jag gifter mig i

• Magnus Sjutillhållarlås

Frack? Det har man ju bara första gången man gifter sig. N00b...

• nassepånken

jag tänkte gifta mig iklädd endast läderstring (röd såklart). vilken tid på dygnet kan det vara lämpligt?

the opposite of hallelujah
  • The Mighty
    God afton.När jag går igenom vissas bildgallerier så ser jag att ni inte hade frack på er på bröllopet. Varför inte? Vet ni inte att korrekt klädsel för en brudgum är frack? Är ni slappa eller bara korkade?Ska bli intressant att läsa era bortförklaringar.
    Det beror ju på om man är fast i konventioner eller gifter sig för att man är så j-vla förälskad att man fullständigt skiter i konventioner eller att ett frackelände inte är så nice när det 30 grader varmt ute och man har en schysst vigsel och fest i trädgården på landet...

Vem bryr sig om vad man har på sig? Det viktiga är att man har kul och omger sig av människor man vill ha där!

Streber där!
    Jag har inga fördomar, jag ser ner på alla!!!
  • The Mighty

ser att det bor konstiga djur i den digitala djungeln..

Jag har inga fördomar, jag ser ner på alla!!!
  • Metal84

Vi hade inget stort bröllop.. så jag hade bara kavaj..
    Frun hade ingen pampig klänning heller

• Tyler Durden

tror nog att även du struntar i vissa etikettregler ss bruna skor efter 18.00, alltid hålla upp dörren, ställa dig upp så fort en kvinna kommer in i rummet o.s.v.! regeln är - vet man om reglerna så får man bryta dem.

Svar på tråden Vad är det med er slashasar?