• maddis72

Hur mkt ansvar för bonusarna?

Har läst i trådar tidigare men är lite rörigt hoppa runt och leta nu när det plötsligt blivit mer intressant för mig.

Hur ligger det till med det här med ansvar för bonusar?
    Jag är naturligtvis beredd att ta anvar även för mina bonusar den dagen deras pappa och jag flyttar ihop OM vi gör det, men kan ändå kännas tungt. De har förskola, skola och frita i ett annat område en bra bit bort och min egen son har sin skola i området vi bor i. Jag jobbar inom vården med väldigt olika arbetstid och bonusarnas pappa börjar alltid kring 07.30 när han har barnen och lämnar dom 07.15. Är det meningen att jag om jag tex börjar 12.00 ska åka och lämna dom i skolan en timme senare än de brukar vara på frita för att jag är ledig, sedan åka hem och sedan iväg igen???
    Ja jag vet att om det hade varit min egen hade jag med fått göra det om han gått i skola längre bort men nu är det inte så och nu undrar jag hur hårda kommunen är?
    Vi bor i Norrköping.

• Svar på tråden Hur mkt ansvar för bonusarna?
  • SystraMi

Jag tror inte att någon annan än bioföräldrarna har det ansvaret. Jag läste i en annan tråd i käsnliga rummet att kommunen inte har ngn rätt att kräva ansvar av en bonusförälder. Så det ligger nog mer i hur mkt man själv känner att man vill ta på sig.

• Norrlandstösa

Skumt jag svara igår på denna...fick du något klokt svar av personalen på fritids eller planerar ni inte ta upp det med de? De vet ju garabterat och de är ju involverade så de kan nog svara på frågan med säkert svar.

• Therese33

Kommunen lägger sig nog inte i detta så mycket, utan det är något ni får lösa inom familjen. Det är jättesvårt med hur mycket ansvar man skall ta men om man flyttar ihop så får man nog vara beredd på att ta mycket ansvar.

• maddis72

Jag la ut tråden på ett sätlle till då jag inte fick svar i den här!
    Jag är beredd på mycket ansvar och vill också ha det, alla barn är allas barn och ska ha samma förutsättningar att isf trivas med den nya familjekonstellationen osv men är såna här smågrejer man funderar på för känns lite knepigt - kan inte rå för det - om jag ska vara tvungen gå 45 minuter efter deras pappa skulle kunna tagit med dom på vägen till jobbet, när jag är ledig alternativt börjar jobba senare.
    Nej inget frita kontaktat, varlite funderingar spontant bara, är inte ens aktuellt flytta ihop än, vi skyndar långsamt..

• StaffOnly

I vår kommun så ansvarar bioföräldern för att lämna och hämta. Men jag som bonusförälder har (tillsammans med bio) ansvar vad gäller betalningen i och med att vi bor tillsammans ... Mysko tycker jag, men men ...

Svar på tråden Hur mkt ansvar för bonusarna?