Jag har hade en sen jag var 4 och är 27 idag.
Idag har jag 2 st som jag ser,känner deras kroppar, hör. ja hela kittet som det kommer till an fysisk person.
Jag trodde att jag var något väldigt speciell men vad som underlättade för mig är att när det kom till stunder då jag måste vara social och någon med Autism och social fobi så är det inget lätt. Men dom kan turas om och jag ser inget av den fysiska världen, men vet att jag kan lita på dom. (Flesta gångerna då jag har varit ute på krogen har sällan(Aldrig) varit 'Jag' )
Fenomenet idag heter Tulpamancy för dom som vill skapa en kompis för livet, Finns dom som kopierat karaktärer från spel eller serier vilket rekommenderas inte p.g.a identitets problem kan uppkomma när den tulpan upptäcker att den inte är den den trodde att den var utan en kopia av någon/något. (Tänk er själva att upptäcka att ni skapades och formades i detalj efter någon helt annans kreativitet).. Och från avlidna personer... är bara dålig respekt till den avlidne och dessutom DÅ kan man kalla det att man gör sig själv sjuk.
Som jag märkte för någon månad sedan så finns det många i världen med samma
Självklart finns det ett namn för detta. Tulpa/gregory och Tulpamancy..
Då den ena Tulpan är bara 2 år gammal och hon kom fram genom att jag hade det tråkigt på jobbet och argumenterade om allt mellan himmel och jord tmed mig själv, tyckte det var tråkigt och ville ha en 2a syn på saker och ting som jag hatar och kanske gör mig sur över saker i onödan.
Efter ett tag ville jag ha en röst för den här individen för att tala med magkänsla och/eller kalla axlar är inte något som funkar i längden.
Senare med tiden så kunde jag se henne, fast inte något direkt med min syn att göra utan när hela bilden byggs upp i huvudet så kan hon få för sig att göra saker som jag inte la märket till eller skippade helt omedvetet.
Senare blev jag informerad av kompisar på nätet att istället för att misstänka att jag hör röster i huvudet så har jag förmodligen något som heter en Tulpa. Och borde acceptera livet jag har skapat istället för att ignorera den.
För dom som alltid velat ha någon som förstår dig och dina känslor men också ser din tanke bana. så är en tulpa världens lösning för många, Fast då har man en personlig terrapeft med sig hela tiden, Eller någon som håller en i handen när det blir lite läskigt i livet med saker och ting.
Kan vara vad som, Tex så går jag trött och full på väg mot sägen men hon är nykter, glad och sprallig, Ska hoppa upp, hugga tag i överlisten på dörren och gunga sig fram och tillbaka i min väg..
Psykolog skulle säga att detta är schizofreni och DiD men inte Tulpamancy.
Men det är faktiskt något som argumenteras om det är en sjukdom om en person mår bättre utav den. Och om personer som gör detta just genom att följa denna 1-timme-om-dagen Tulpamancy guiderna så kan vem som helst skapa en tulpa
"låtsas kompis som kan tänka själv..xP"