Är man för hård när man inte vill att ens bonusbarn ska smälla igen ytterdörren?
Min sambo och jag har idag haft en ordentligt dust över någonting så fånigt som att jag ansåg att vi måste prata med hans dotter då hon smäller igen ytterdörren så fort hon går ut. Det är ingen liten smäll utan en riktigt redig smäll i dörren så huset skakar till. Han fick direkt taggarna utåt och sa att jag var för hård och att hon säkert gjorde så för att hon inte orkade gå upp för trappan och stänga normalt. Dörren är lite tjorvig att stänga men den går att stänga normalt för det gjorde hon härom dagen när jag sa till henne så jag vet att hon kan göra det. Jag ifrågasatte hans åsikt och sen var grälet i full gång. Jag tycker att det tillhör vanlig uppfostran att lära ett barn att stänga en dörr på ett normalt sätt och han tycker att jag är för hård och att det inte spelar någon roll och att jag bara är tjurig. Jag har ingen lust att lägga en massa pengar på att byta en trasig dörr på sikt och han säger att det inte är några stora pengar och att det kommer att ta minst tio år innan den går sönder. Så nu undrar jag vad ni tycker om detta; är det vanlig barnuppfostran eller är jag för hård?