• Sanni

Äggdonation utomlands

Hej,
    Jag har tänkt att genomgå en äggdonation utomlands(Europa), för att hjälpa en vännina.
    Kliniken som vi vänt oss till vill att jag skall gå hos en gynekolog, i Sverige, under själva hormonbehandlingen. Man skall kontrolleras regelbundet, och ibland mer än en gång i veckan, och vi kan ju inte pendla mellan kliniken och Sverige.
    Min undran är om någon av Er gjort något liknande, och om det var svårt att hitta en gynekolog, som kan tänkas hjälpa till.
    Jag vet att klinikerna inom Sverige hjäpler varandra med liknande saker pga att kvinnan bor långt ifrån den klinik hon valt.
    Tacksam för svar/Sanni

• Svar på tråden Äggdonation utomlands
  • Fiaflopp

Det beror på var hon bor,vi har gjort så men vi bor nära en klinik som arbetar som "hemortsläkare" som det kallas då..skriv i min inbox vert hon bor så ska jag se om jag kan hjälpa till med tips på läkare!

• isisisis

Det är bara att hoppas att man får en välvilligt inställd gynekolog.
    Det är olika från person till person.
    Som äldre "äggmottagare" med behandlingen utomlands vill det till att ha en "snäll" gynekolog.
    Det är olika hur de ställer sig.
    Men om du själv går till en gynekolog och presenterar ärendet näms ju inte ålder på mottagaren.
    Fast det kan vara nog knivigt med bara det faktum att det är utomlands.
    Det är bara att chansa.Annars får man se sig om efter en annan.
    Min gyn har ställt upp hittils om än motvilligt,men VUL och medicin.
    Jag kanske framåt också får en privat donator(ev),då är jag i samma situation.
    Jag tror det är bäst att HON tar kontakten med gyn då.
    Lycka till

• Sleepingbeuty

Vad jag förstår så ska du ge ägg till en väninna?
    Det kan du göra påEGV kliniken i Riga.de är jäte bra där.
    Fast du måste ju ha en läkare i Sverige som kolar dina äggblåsor och ger dig mediciner och så.För att sedan åka iväg och plocka ut äggen.
    Var i Sverige bor du? Du kan skriva i min gästbok.Då jag inte är inne på så många andra trådar så mycket.

Svar på tråden Äggdonation utomlands