varför blir jag inte gravid?
ska jag börja att oroa mig nu? Jag tog ut spiralen för 1 år och 8 månader sedan, vi tänkte att det tar säkert minst ett år innan det händer någonting pga spiralen (kopparspiral). Men varje månad är en lika stor besvikelse. Vissa månader tänker jag, nä jag vill inte ha en bebis nu, jag har så mycket att göra (och blir inte så ledsen när mensen kommer, jo kanske lite besviken). Och det har jag/vi verkligen haft, mycket att göra (renovering, studier, familjeangelägenheter). Andra dagar längtar jag ihjäl mig efter ett barn, och gråter när mensen kommer. Inte konstigt, en liten bebis vill väl inte bo i den här stressade kroppen. Vi har haft/har problem med min tonårstjej som har en ätstörning och min sambos son har andra problem (utbrott som påverkar hela familjen fysiskt och psykiskt), det har varit tunga månader och hela familjen har mått mycket dåligt.(vi får hjälp av BUP och de är fantastiska) Jag vet, det är igentligen inte läge att skaffa barn förräns alla familjemedlemmar mår bra. Men ändå, kan inte sluta att oroa mig i alla fall! Varför blir jag inte gravid? Jag tänkte sätta in spiralen igen pga av våran familjesituation och vänta tills allting är "bra", men eftersom det nu har tagit så lång tid så vågar jag inte göra det. Jag får mens varje månad, men av någon konstig anledning så varar den bara 2-3 dagar. Förr brukade den vara i 5 dagar. Läste någonstans att fast man har det stressigt och jobbigt i sitt liv så ska det inte påverka chanserna att bli gravid så länge mensen kommer. Jag är 35 år och min sambo 45 år. Klockan tickar...