Behöver råd!
Nu behöver jag verkligen lite råd.Vi är nu inne på vårat 8:e barnlösa år och tiden bara rinner iväg.Den sista ivf vi gjorde var 2004.Sedan dess har vi inget gjort.Jag började med pergotime och metformin och har nu knapprat metformin i typ 1år.Har inte gjort någon slags prover bara gyn koll under metformin tiden..Har gjort 1ixi 4ivf och ett eget mirakel som sluta i missfall 2003..Känner jag är på gång att ge upp men så sade en vän till mig att få be om koll på typ ämnesomsättningen eller sköldkörteln..Hon kolla sköldkörteln och har fått medicin och är nu gravid.Tänkte så att man kanske kunde ringa till läkaren här i stan be om en remiss till Linköping för att bli utredd igen..Mensen har nu börjat strula igen trots metformin.Vi tillhör Linköping men har gjort våra beh i Falun för de är billigast.Vad/hur skulle ni ha gjort?Vill inte ge upp men känns som det är det ända allternativet man har om man ej kan få en provtagnings koll...
Hjälp!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 17:28:33:
Nu har jag i alla fall pratat med läkaren och han sade att göra ett tns halsa test och sköldkörtel test inte var någon ide för att det skulle visa sig va någe fel de trodde han inte.Efter gjort sista ivf 2004 och nu är inne på att äta metformin/pergotime tyckte han jag skulle fortsätta med det ett tag till..Men min enda chans är ivf o det har vi ej råd att göra nu eller senare kan ej lägga om lånet igen har nyss gjort de + att vi blir utan jobb snart..Så att bli gravida på egen hand skulle jag inte räkna med trots jag blev det 2003..Känns så jäkla jobbigt är verkligen inne i en dyster period bara gråt o ilska + att jag fyller 35 till julen..Åh det gör så ont i hjärtat önskar bara vi inte hållt på i 8år..Fasen känns som jag kvävs imellanåt..