• Cedergren

orolig inför förlossningen....panikångest nån mer ?

kan inte säga att jag har förlossnings skräck eller att jag är så rädd. utan jag får mer ångest när jag tänker på det. denhär stora magen o mina två bebisar som ligger där inne ska komma ut . de jag tänker på är att jag bara hoppas att allt ska vara bra med dom. sen hatar jag sjukhus har alltid gjort det. så fort jag kommer in på ett sjukhus börjar jag kallsvettas och ångesten är på gång jag kan hantera den nu för jag är van. jag är rädd för att jag ska dö av smärtan . jag har hög smärtgräns men tex näst sist jag tatuera mig så fick jag en panikatack o HALLÅ en tatuering e ju som en sticka i fingeret gämfört med föda barn kan jag tänka mig, men då kändes det verkligen som jag skulle dö.. ja jag ska till min bm idag så jag hoppas hon kan hjälpa mig lite så jag får prata av mig . om de inte slutar med ångest som alla andra gånger när jag är där o inte årkar prata om något. har väl ångesten börjat så är de som en ond cirkel . jag är inte negativ av mig fast de låter så utan de e mer att jag känner mig kropp så väl så de är skrämmande... jaja ville bara skriva av mig lite:)

• Svar på tråden orolig inför förlossningen....panikångest nån mer ?
  • Hallongrottan

Det är många som känner så här. Du är inte ensam. Prata med din bm så kanske ni kan kontakta i Aoura. Om det nu stavas så.

• pollykalasnjikov

jag har panikångest och hade konstant ångest i flera veckor innan min förlossning. jag mådde skitdåligt och var så J-LA orolig inför förlossningen...mest för att jag inte kunde förstå hur det för mig skulle vara fysiskt möjligt att föda och så var jag livrädd för att få panikångest under själva förlossningen.
    jag läste typ alla trådar som fanns här och på internet och tänkte att "jaja dom säger att det gått bra men det kommer det inte göra för mig"..vad jag vill säga är att jag trodde att det verkligen skulle vara katastrof för mig trots att alla sa att det skulle gå bra, att man inte hann tänka på allt det där man oroat sig för.
    men det var verkligen så som alla sa...man FÅR inte ångest för det går liksom inte...det finns inte utrymme för att få panikattacker. klart att man kan känna sig stressad över det som händer men det är ju faktiskt inte så konstigt...
    försök att ta det lugnt nu sista tiden...jag ångrar det så mycket att jag inte gjorde det.

Svar på tråden orolig inför förlossningen....panikångest nån mer ?