mitt 3:e barn och jättenervös
Hej! Har ett litet problem. Har börjat blir jättenervös nu inför förlossningen. Har aldrig varit det tidigare med mina andra. Jag väntar mitt 3:e barn alltså och är rädd att det är alldeles för sent att uttrycka min oro inför förlossningen eftersom delar av slemmisen har gått nu i helgen.
Det jag är mest rädd för är det jag var med om under min andra förlossning. Den var väldigt intensiv. Och under 3-4 timmar hade jag otroligt smärtsamma värkar varannan eller var 3:e minut. Hann aldrig få ens en liten paus. Tog naturligtvis EDA och lustgas men lustgasen kommer jag ihåg nu att den kändes lite onödig eftersom det gjorde alldeles för ont.
Jag vill inte att det ska gå så fort som det gjorde då. Antagligen kanske det går ännu fortfare. Men jag vill verkligen inte ha så ont som jag hade sist. Jag vill kunna vara lite mer medveten och klar i huvudet i allafall. Det var jag inte då eftersom jag hade så ont. Vad ska jag göra??
Finns det nånting som kan göra att det går lite långsammare?
Låter ju konstigt för annars vill man ju att det ska går fortare...men inte jag inte.