• Jokern1

Köpa ny bil

Jag fundera på att köpa en kombi är det någon som har några idér på vad man kan köpa för cirka 70 000. Som rymmer minst en barnvagn.

• Svar på tråden Köpa ny bil
  • nitraM

Volvo V70,SAAB 9-5,Passat,Audi a6....

• Jokern1

har titta på dem. men jag vill inte ha en som har gått så väldigt långt. Vill gärna ha en som är 00 lr nyare helst inte gått över 10 000. Då blir kanske inte urvalet så mycket men nåt finns . Men vad är bra bil

• cruZZe

Subaru. Går och går och går. Näst intill iaf.

• nitraM

www.blocket.se/vi/13121585.htm Volvo V40

www.blocket.se/vi/13120511.htm Renault Megane

www.blocket.se/vi/13118611.htm Seat Cordoba.

Ja de fanns inte så mycke att välja bland STORA kombi bilar.
    V40in e ju int så stor....eller ja barnvagn å ett gäng med matkassar går ju in.

Men de e bara att knappa in på blocket.se och kolla.

Men jag skulle nog satsa på en bil som gått över 12000 mil,för då är förhopningsvis kamremmen bytt.

Lycka till.

• ermik

Ford mondeo , Ford focus kombi

• Angelven

Renault Laguna kanske ?

Vi hade en som jag var hyffsatt nöjd med. Rymmer tvillingar(i acta graco...)+tvillingvagn+tonårsdotter+veckopackning+föräldrar...

Växellådan är trög om det är väldigt kallt och tar en stund att få oljetryck (-25 i en veckas tid gillade den INTE) - men aldrig så att den inte gick att köra.

Inga fel på våran annars under den tid vi hade den - fick byta avgas men sånt händer ju.

Och det är en stor kombi
    www.blocket.se/vi/12638722.htm exempelvis.

• livvakten

Nej Tack!

SEAT - Spanskt smäck som havererar när det blir kallare än -10.
    VOLVO V40 - Holländsktbyggt som inte håller samma klass som andra Volvos (Fas II funkar dock ok).
    FORD MONDEO - Bland det sämsta jag ägt.
    SAAB - Säkert bra men jag gillar inte Saab. Urtråkig.
    MERCEDES E-KLASS Rostar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ja Tack!

BMW 3-serien - Kolla historik (ej import)
    VOLVO V90 - Med sexan
    MITSUBISHI GALANT Årsm. 97-03.
    VW GOLF
    NISSAN PRIMERA

Ett tips: Stirra dig inte blind på milen. En bil med 17 000 pedantskötta mil & få ägare är ofta ljusår bättre än en "10 000-milare" som är oservad, allmänt dåligt skött och med massvis med tidigare ägare.

Detta är (skall tilläggas) mina åsikter och jag hoppas jag inte trampat ngn på tårna   

• livvakten

Glömde lägga till en outsider:

CITROÉN C5

• nitraM

SEAT...Hade inga problem med min Toledo-98......i stort sett en VW
    Annars e ju Volvo 850/V70 ett alternativ.

C5an har jag hör har gott med plats i bagaget.....men blir ruskigt trång om man har bakåtvänt i baksätet....
    Men har man bara ett barn så funkar de ju kanon.

• Magnus80

Har en Nissan Almera Tino som jag är kalasnöjd med, slukar betydligt mer än vad den ser ut att göra...

• ermik

ja c5 an e fin :)

man får rum med ett vardagsrum i det bagageutrymmet.

livvakten skrev 2007-08-25 19:08:42 följande:
    Glömde lägga till en outsider: CITROÉN C5
  • rudd

Har ingen erfarenhet av den själv, men det är en stor bil och är sugen på den själv om jag skulle få tillökning.

www.blocket.se/vi/12456023.htm

Någon med erfarenhet av den modellen får gärna kommentera!

• livvakten
    rudd skrev 2007-08-26 09:55:21 följande:
    Har ingen erfarenhet av den själv, men det är en stor bil och är sugen på den själv om jag skulle få tillökning.www.blocket.se/vi/12456023.htmågon med erfarenhet av den modellen får gärna kommentera!
    Skön att köra (190 hk).

Bra utrymmen så länge man har 5 säten. När man sätter in 7 st blir det som med de flesta i denna "minibussklass" trångt. Det löser man dock med en 600 liters takbox
    Många är (precis som den du hänvisar till) importbilar vilket jag är lite allergisk mot.
    En annan sak jag personligen ogillar är placeringen av instrumenten "mitt i" s.a.s (hastighetsmätare m.m. sitter alltså mitt på instrumentpanelen).

I övrigt är det en stor och rymlig bil med bra "långåka" egenskaper (tyst o bekväm med sexan). Lite törstig är den ju med V6.a men men.

Den nya som kom 2002 (tror jag) har fått mycket bra kritik av motorjournalisterna.

• The Mighty

titta på sharan, galaxy dom är bra familjebilar!

• The Mighty

titta på sharan, galaxy dom är bra familjebilar!

• rudd
    livvakten skrev 2007-08-26 19:34:11 följande:
    Skön att köra (190 hk).Bra utrymmen så länge man har 5 säten. När man sätter in 7 st blir det som med de flesta i denna "minibussklass" trångt. Det löser man dock med en 600
    Tack för svaret!
    Ja den nya körde jag 2005 tror jag det var, och den var himmelsk att köra med sina 6 växlar och stabila gång för sin storlek.
    Det var därför jag undrade hr den äldre modellen var.
    Har även kört espacen från -92 men den var ingen höjdare, men det är ju ändå en 15 år gammal bil.
    Men då vet jag att import ska jag akta mig för.
  • rudd

Livvakten:
    Hur mycket dricker 6:an ungefär?

• livvakten
    rudd skrev 2007-08-27 21:13:21 följande:
    Livvakten:Hur mycket dricker 6:an ungefär?

Svårt att säga. Beror ju på om den är mycket lastad, går i stan eller på landsväg, är automat eller manuell osv....

Jag hade en till låns 2 veckor en sommar och den drog uppskattningsvis 1,5-1,6 i stan och ca 1,2 på landsväg. Den var förvisso rejält lastad mest hela tiden + automatlåda.

Några tips på alternativ:

VW Sharan Vr6
    Chevrolet Trans Sport 3.4 V6
    Ford Windstar V6
    Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI
    Chevrolet Astro
    Mazda MPV 
    Opel Zafira 2,2 16V 

Svar på tråden Köpa ny bil