• valentina67

Någon som gjort ÄD utan att ha provat IVF?

Någon som gjort ÄD utan att först ha provat IVF?

• Svar på tråden Någon som gjort ÄD utan att ha provat IVF?
  • Ammi1970

Japp... för IVF funkar inte hos oss...

• Ammi1970

Korkad jag är, du menar såklart att om IVF funkar och att man ev "hoppat" över IVF och gått direkt på ÄD

Sorry men jag är inte riktigt mig själv just nu...

• Citrontjej

Jag hade ett FSH värde på 96 senast det kollades så det var onödigt med IVF för mig, när min läkare kom på vad det var för "fel" på mig (för tidigt klimakterium) var jag dessutom för gammal för ÄD i Sverige, så vi vände oss till en klinik i Finland, har varit där sju gånger och nu sista gången ville det lilla livet stanna och växa så nu är jag i åttonde månaden plus att vi har två ägg kvar i frysen så vi ska göra ett syskonförsök.

• Pantern2

Yes, pga av ålder, så kunde inte jag göra IVF, hann bli för gammal innan jag träffade min man.

• Kansas18

Oxå jag är i förtidigt klimakterium och det var ingen idé med IVF för vår del. Gjort 2 äggdonationsförsök som tyvärr misslyckats. Ska iväg igen i Oktober.

• pimpom

Opererat bort båda äggstockarna/ledarna pga av cystor. Så ÄD var vår enda var det vi kunde göra.

• nellib

Har sällan några egna ägg så vi fick hoppa över IVF och är nu inne på ÄG. Går alt som det ska på fredag ska jag börja ruva from måndag.

• irmelika

läkaren sa att det inte var någon idé för mig att göra ivf då jag har högt fsh plus dåliga värden vad gäller amh (antimüleriskt hormon). Vi har ännu inte hunnit försöka med äggdonation, men vi ska åka till AVA-kliniken i höst på ett första möte, sen får vi se när det blir äggdonation... (snart hoppas hoppas hoppas jag...)

Svar på tråden Någon som gjort ÄD utan att ha provat IVF?