• newatthis

Specialmödravården i Lund - besök 1

Hej!

Ville bara skriva av mig lite om mitt besök på specialmödavården idag. Jag hade fått remiss ditt pga förlossningsrädsla som bara blivit värre och värre under graviditeten (är nu i vecka 25)

Var supernervös innan, var rädd att jag inte skulle bli tagen på allvar men fick träffa en mkt sympatisk BM som riktigt lyssnade på vad jag hade att säga. Sen kan jag ju tycka att hon inte riktigt tog mig helt på allvar, kändes som hon först hade tänkt att med ett par lugnade ord skulle fixa allt.

Sen när jag började referera till vad jag läst om riskerna med en förslossning och förklarade (tillsammans med en hel del tårar) hur fruktansvärt rädd jag var för att bli del av den statestiken så insåg hon nog rätt snabbt att det inte finns någon quick fix, inte för mig i alla fall....

Vi kom överäns om att träffas om dett par veckor igen och före det ska jag även på ett besök till deras psykolog...

Får se vad som händer, känns skönt att få prata av sig lite, även om jag fortfarande känner mig precis lika skräckslagen...

• Svar på tråden Specialmödravården i Lund - besök 1
  • Ågessonproppen

Förstår precis hur du känner dig. Är också rädd för att inte bli tagen på allvar och är rätt trött på att ständigt höra att kvinnor har ju fött barn i flera tusen år utan problem......Är i vecka 17 och har fått skrivet remiss till Klara gruppen så om två veckor ska jag på mitt första besök, nervös förstås...

• newatthis

Klara-gruppen, heter det så i Malmö?
    Vet inte om de har gruppr i Lund, skulle vara bra att få prata med andra som känne rlikadant. Min ordonarie BM tyckte att det var ju bra att gå föräldrautbildning (och det ska vi också göra) för att få prata av sig, men jag vet ju hur det brukar bara; som du säger så får man bara en massa kommentarer om att det är såååå naturligt, inget att vara rädd för...

Skitjobbigt när man håller på att börja hyperventiela när man tänker på allt vad förlossning heter.

• 0Love0

Varit på sånt med fast i Malmö och dom tog det inte alls på allvar

• Ågessonproppen

Klara gruppen finns i H-borg. På vissa ställen heter det Aurora.

• Hobbyflata

Lund är super bra.
    Min erfarenhet.
    Har iofs inte haft förlossnings rädsla, men gått på specielist mödravården för annat.

Svar på tråden Specialmödravården i Lund - besök 1