Specialmödravården i Lund - besök 1
Hej!
Ville bara skriva av mig lite om mitt besök på specialmödavården idag. Jag hade fått remiss ditt pga förlossningsrädsla som bara blivit värre och värre under graviditeten (är nu i vecka 25)
Var supernervös innan, var rädd att jag inte skulle bli tagen på allvar men fick träffa en mkt sympatisk BM som riktigt lyssnade på vad jag hade att säga. Sen kan jag ju tycka att hon inte riktigt tog mig helt på allvar, kändes som hon först hade tänkt att med ett par lugnade ord skulle fixa allt.
Sen när jag började referera till vad jag läst om riskerna med en förslossning och förklarade (tillsammans med en hel del tårar) hur fruktansvärt rädd jag var för att bli del av den statestiken så insåg hon nog rätt snabbt att det inte finns någon quick fix, inte för mig i alla fall....
Vi kom överäns om att träffas om dett par veckor igen och före det ska jag även på ett besök till deras psykolog...
Får se vad som händer, känns skönt att få prata av sig lite, även om jag fortfarande känner mig precis lika skräckslagen...