• Muppenn

Opel sintra nån som har erfarenhet av dom?

Tjena nu ska man ju bli pappa så då behöver man en större bil än saaben.
    Nån som har nån erfarenhet av opel sintra? Vet ju att de är "samma" bil som chevrolet transport med lite små ändringar.
    Tänkte väl köpa mig en 2.2 manuell vill inte ha nån v6a med dagens förbrukning.
    Tacksamm för alla svar :P

• Svar på tråden Opel sintra nån som har erfarenhet av dom?
  • Myten

Är det ert första barn? I så fall känns en minibuss lite som overkill kanske? ;o)

Det är trots allt rätt lång tid tills hela fotbollslaget ska iväg på träning.
    Vad har du för saab? Det enda som kommer ta stor plats för er den närmaste tiden är vagnen.
    Vi hade en Ford Focus kombi när vi fick lillan och vi fick plats med allt, men hunden hade det lite trångt tillsammans med vagnen så vi bytte snabbt till en Ford Mondeo kombi istället.
    Nu är barn nummer 2 på väg och jag är övertygad om att Mondeon kommer att hålla måttet ett tag till.
    När sedan syskonvagnen inte behöver med i bilen längre kanske vi satsar på en lite mindre bil några år, för att sedan se vad som behövs när barnen är lite äldre.

• Gogubben

Har haft en 97á 2,2 gls,går faktiskt mkt billigt för att vara
    så stor(under litern bl-körning)
    motorn är hållbar,vxl-lådan kommer från saab(se upp för dåliga synkningar bara)Rost är det inte mer än på andra bilar(galvad kaross) Delar handlar man tex på "norrlandscustom" så blir det mkt billigare än motorcentrum
    mao en rymlig familjebil med comfort och ekonomi.

• Muppenn

Hehe ja jag tar gärna i lite:P Nä då men jag har kennel på sidan om familjen om man säger så och har ofta mycket folk i bilen var redan innan jag fick det glada beskedet sugen på att byta till en minibuss och opel går ju så billigt och bra så :D

Myten skrev 2007-08-09 11:04:20 följande:
    Är det ert första barn? I så fall känns en minibuss lite som overkill kanske? ;o)Det är trots allt rätt lång tid tills hela fotbollslaget ska iväg på träning.Vad har du för saab? Det enda som kommer ta stor plats för er den närmaste tiden är vagnen.Vi hade en Ford Focus kombi när vi fick lillan och vi fick plats med allt, men hunden hade det lite trångt tillsammans med vagnen så vi bytte snabbt till en Ford Mondeo kombi istället.Nu är barn nummer 2 på väg och jag är övertygad om att Mondeon kommer att hålla måttet ett tag till.När sedan syskonvagnen inte behöver med i bilen längre kanske vi satsar på en lite mindre bil några år, för att sedan se vad som behövs när barnen är lite äldre.
  • Muppenn

Aha det låter bra de :D Har haft mycket opel i mina dar och har en som andra bil nu och vet att de är bra bilar som går förvånandsvärt billigt för deras storlekar.
    Visste ju dock inte hur sintran var eftersom den verkar vara ganska lik chevan.

Gogubben skrev 2007-08-10 22:11:33 följande:
    Har haft en 97á 2,2 gls,går faktiskt mkt billigt för att varaså stor(under litern bl-körning)motorn är hållbar,vxl-lådan kommer från saab(se upp för dåliga synkningar bara)Rost är det inte mer än på andra bilar(galvad kaross) Delar handlar man tex på "norrlandscustom" så blir det mkt billigare än motorcentrummao en rymlig familjebil med comfort och ekonomi.
Svar på tråden Opel sintra nån som har erfarenhet av dom?