• barnlös täljetok

är det någon som varit med om liknande?

Jag slutade med mina p-piller för snart 2 år sedan eftersom vi ville bli med barn. Hade missfall ett par månader efter det sedan har det inte hänt något mer.
    Fast det jag blir fundersam över är att min mens fortfarande inte är som den var innan p-pillren. Den börjar "normaliseras" nu, men jag tycker den borde varit normal sedan länge.
    Kan detta vara orsaken till att jag inte blir gravid?
    Någon som varit med om detta eller hört något?

Kram/ Täljetok

• Svar på tråden är det någon som varit med om liknande?
  • elink

har man hållt på i ett år och aktivt försökt bli gravid men inte lyckets så skall man kolla vad det beror på. det är de rekomendationer jag hört. sök upp en gynekolog/fertilitetsmottagning där du bor. det skadar ju inte att få det hela utrett?

• barnlös täljetok

Vi har varit på utredning i ett år. Hitills ser allt bra ut.
    Det är dags för att ringa min läkare igen. Om jag inte blivit gravid under sommaren (vilket jag inte blivit) så skulle vi boka in en spolning.
    Vi hoppas på att det ska ge nåt svar.
    Kanske borde ta upp det där med mensen med läkaren...

• gedansk

hej

har påbörjat en utrednig på Oxbacksklininken och ska och spola äggledarna nästa vecka som ett steg i utredningen. Önskade att vi hade börjat tidigare.
    Jag slutade att ta p-piller för två år sedan och tycker att mensen inte är i fas en (hade väldigt regelbunden mens innan), ska kolla med min läkare vad de säger, migränen fick jag behålla effter jag slutade med p-piller så vad de har ställt till med mera är det ingen som vet.

• barnlös täljetok

Jag går också på oxbackskliniken och ska göra en spolning i oktober.
    Min mens är visserligen regelbunden, men ändå inte som den va förr.
    Ska väl också fråga min läkare, men skriv gärna och berätta om du får veta något.

• barnlös täljetok

Det verkar som att jag inte behöver göra någon spolning.
    Skulle ha haft mensen i torsdags (den e alltid punktlig) och jag fick ett svagt plus på stickan igår morse.
    Vågar inte riktigt tro på det än, men det verkar som att vi lyckats efter 2 års längtan :)
    Ska göra ett till test imorgon bitti, bara för att....

Hoppas verkligen att det går vägen den här gången

Svar på tråden är det någon som varit med om liknande?