• kultingen

3 månader å väger 7 kg!

Tja!!!
    Min lille kille ä ett riktigt matvrak,har inte varit på nån kontroll mä honom på länge, men vi tror han väger 7 kg, är inte det MYCKET???
    Jämför bara med hans syster,hon va mkt mindre.
    Kan de bli för stora på amning?? Jag ammar honom bara var 3e 4e timme.,,hur stora är era bebbar?

• Svar på tråden 3 månader å väger 7 kg!
  • kultingen

visst ä det söt mä runda å goa bebisar, men man får ju jämt höra;;men jösses vilka lår han har fått,,eller;;oj ,,vad stor han har blivit,..kan bli lite tröttsamt imellanåt,,.själv va jag en rejäl klump när jag var liten, fast var envis som bara den, lärde mig gå redan vid 10 månader,,jag vägde nästan 5 kg när jag föddes, så han kanske har fått det efter mig?? ha ha ha

• Joffe

Min kille vägde 7350 gr på sin 3 månaders dag men han är lång (66cm) också så han följer kurvorna fint

# Jag är Leon´s mamma #
  • djurgårdare

min son vägde 5050 vid 1mån så jag tror nog han närmar sig 7kg han med vid 3 mån det är nog helt normalt:)

• isasdream

alltså, kan man verkligen säga att någon bebis kan äta för mkt oavsett om det är bröstmjölk ersättning eller välling???

• MiaBu

kollat på dina bilder o han ser hur bra ut som helst. Helt normalt.

Min kille gick oxå upp mkt i början. Tror det avtar lite sen

• MillaP

min grabb väger 8 kilo och blir 3 månader om en vecka..

• smoothiz

inget du ska oroa dej över! min lilla vägde 6830 g då hon va 3 månader. jag va rädd att hon vägde för mycket men BM skratta o sa att det e ingen fara. tror det ska väldigt mycket till för att en bebis kan kallas överviktig.

• McIris

Oj! Min tjej väger 7900g o är snart 8 månader! O hon är helt enligt kurvan,vad lustigt att det är så olika.

• Sandie86

Min son blir 3 månader nu den 8:de och vägde han igår och då vägde han 7050 g så de e nog helt normalt =)

• felixen

Min flicka vägde 7890g på sin 3 månaders dag hon e en riktig liten tjockis, men bvc tanten säger att det är normalt. Var också orolig att hon var så stor men hon springer väl av sig överflödet när hon blir rörligare!

• Melisabeth

Här väger hon också 7 kilo till sina 3 månader
    (och då vägde hon ändå 800 mindre än din grabb vid födseln)

Växer och frodas kallar jag det =)

Lilla Isabella kom 24 april 2007 =)
  • Joje

Min lillkille vägde 6055 gram på 3 månaders kontrollen förra veckan, men han är lång 63 cm!

• prickelina

min är nästan 9 mån och väger 7,7 kg...

• Suddisen

Min son vägde 7200 g och var 63 cm när han var 3 månader, helammas. Vägde 3605 och var 3 cm vid födseln. Rund o go är han, men kan hålla med om att man ibland ledsnar på att få kommentarer om det HELA tiden...

• retrogirl

Oj, vilken stor kille men det är ju bara bra!

Min tjej på nio månader vägde 7440 g vid senaste kollen men ändå har hon en hel del hull.

• Nikol1989

Hej!
    Har precis kommit hem från BVC. Min "lilla" pojke väger 7kilo och får bara bröstmjölk. Han fyllde 2 månader för 3 dagar sen 😀😀

Svar på tråden 3 månader å väger 7 kg!