• Kansas18

Progesteron fråga?

Första gången jag tog Progesteron vaggisarna hade jag en massa symtom ända tills jag testade minus och slutade ta dom. Den här gången har jag symtom som kommer och går, inte lika många och inte alls lika tydliga. Jag kan till och med ligga på mage och sova utan att smärtorna i brösten väcker mig. Är det någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Progesteron fråga?
  • nesistas

Hej Kansas!

Förra ggr jag blev gravid (som tyvärr slutade i tidigt MF) hade jag mindre symptom under ruvningen än vid tidigare behandlingar. Den här ggr var den största skillnaden att jag från ungefär ruvardag 2-3 fick rejält ont i magen. Hade ont hela ruvningen, det högg och molade i magen och kändes inte som vid tidigare ruvningar. Just brösten har jag inte haft så mycket känningar av. Har haft mycket starkare symtom vid behandlingar som senare visat sig misslyckats, så kroppen och hormonpreparaten kan verkligen luras..

Håller tummarna för dig!!
    kram
    Bobi

• Pantern2

Jo hade en massa symtom med stick och hugg och värk i brösten och molvärk i magen men negativt förra gången (eller så var det nåt på gång). Så det går inte att följa dem. Men jag tror man känner på sig att det är nåt ibland, mentalt. Jag trodde vissa stunder jag var gravid och hurrade högt hemma, men sen när jag skulle testa mig var jag jättenervös och tänkte det här går inte. Så då kände jag väl på mig att det var negativt i allafall. När jag gick till akupunktören så var jag så sur och negativ, hon sa våga vara positiv!!! Kan säga jag var 50procent positiv och 50 procent negativ förra gången. Men som Bobi säger så tror jag man känner rätt mycket när det sker, för många är det så. En del får nidblödningar med. Men kroppen kan ställa till spratt också, när jag var gravid när jag var 20år kände jag jättemycket direkt efter 3 dar, när jag var gravid när jag var 40 år så kände jag precis ingenting alls.

• Sleepingbeuty

Mina symtom skilde sig den gången jag testade positivt från när jag har testat negativt.När jag har testat negativt så har jag haft mer slitningar nere i livmodern.När jag förra gången testade positivt så hade jag inte det.Brösten slutade aldrig att vara ömma eller spända.När jag tstat neg så har brösten liksom sjunkigt tillbaka till det vanliga på andra veckan.
    Därimot var jag mindra deppig innan jag testade positivt.Progesteronen ger biverkningar som meningslöshet och deppighet.Det hade jag inte den gången. Fick tyvärr göra en abort i v 7 i Juni då jag fick så kraftiga blödningar att jag höll på att stryka med. Varför jag blödde tvistar de fortfarnade om.Kanske för att jag själv aborterade de andra 2( fick 3 ägg tillbaka) och att de 2 slet med sig blodkärl som aldrig slutade blöda. men det är bara spekulationer.
    Så försök att komma ihåg hur det kändes när ni har testat negativt för viss skillnad ätr det när man går in i andra ruvarveckan när man tesar positivt. men så klart Både östrogenet och progesteronet gör ju kroppen så biverkningsbar så det kan ju också vara olika från gång till gång. ja det är inte lätt att veta. men denna gången kände jag faktiskt på mig att det skulle bli plus.Nytt försök i september.

Svar på tråden Progesteron fråga?