Aurora samtal + vad kan man göra om de inte följer förlossningsplanen????
Här enormt rädd inför förlossningen. Var igår hos spec mödravården och läkaren uttryckte sig väldigt klumbigt angående min förra förlossning och den kommande förlossningen. Hur som helst så föreslog han aurora samtal + att man skulle göra en förlossningsplan. Jag vill själv ha en igångsättning där de bättre kan kontrollera förlossningen. Förra gången hade jag pinvärkar i flera dygn och barnmorskorna gjorde inte ett skit fick vara i ett rum där i flera dagar utan att de gjorde något. Hur som helst så sa läkaren nu att barnmoroskorna hade gjort fel under min första förlossning och att de istället för att ge mig sov dos efter sov dos skulle ha satt igång mig. Nu är jag skit rädd för kommande förlossning. har övervägt snitt, men måste ärligt säga att jag är mer rädd för kniven. Läkaren förslog att jag skulle göra en förlossningsplan tillsammans med dom på spec mödravården och att jag skulle gå på aurorasamtal. Men jag är dödligt rädd att de inte följer förlossnings planen och bara skiter i att hjälpa mig som de gjorde förra gången. Är också beräknad till den 22 december vilket gör att jag är orolig över att det inte ska finnas personal som är villig att ta emot mig och hjälpa mig. Är det någon som har erfarenhet av sådanna kontrak och vad kan man göra ifall de inte följer kontraktet