• Trollmor26

Ni som har haft missfall, se hit!

Usch jag vet att jag frågar massa, men jag undrar så mycket! Känner mig otroligt ledsen för det här och tårarna rinner mest hela tiden :( Har en liten fråga, ni som har haft missfall, hur har era blödningar sett ut??Som vanlig mens eller klumpig/klumpar eller hur??Tacksam för svar!Kram

• Svar på tråden Ni som har haft missfall, se hit!
  • FlodiZ

Jag blödde massor under mitt missfall.. De bara rann Och de kom dessutom ut stora klumpar som ja fick dra ut själv för dom fastnade.. Vet att de låter lite otrevligt men så va det. Hade grymt ont! Kunde varken sitta,ligga lr stå.. had e så i ungefär två veckor..

• sjuttiosexan

Jag blödde inte speciellt mycket men det var mörkrött (hade haft ljusröda blödningar innan och då var allt ok). Åkte in och fick konstaterat ma.

Har du själv fått missfall eller är det oron över att få det som gör dig ledsen? Kram

• Ghalen007

Blödde mycket vid 3 toabesök (efter varandra), som rött vatten och en klump som kom ut. Sen kom det endast ros/röda flytningar vid toabesök, några dagar till. Hade inte ont alls!

• elsalorre

Jag blöder rikligt vid mens och har svåra menssmärtor som jag får pronaxen för men vid missfallet var det störtflod och smärtan var olidlig. Pronaxen hjälpte inte det minsta vid dessa smärtor. Kom inte så mycket klumpar men någon och vid något tillfälle tjockare blod annars var det klarrött och rikligt. Jag blödde i ca. 3 veckor och de sista dagarna blödde det mindre för att tillsut bli brunaktigt.

• elsalorre

Tänkte tillägga att mina gravsymptom försvann redan 2 veckor innan blödningen kom. Och natten innan blödningen hade jag molvärk ungefär som lättare mensvärk. Molvärken var kvar under hela dagen därpå men blödningen kom först på kvällen och efter det kom de "riktiga" smärtorna igång. Som höll i sig ca. 1 vecka.

• marmelade

Hade ett tidigt missfall. Fick jättesmärtot fyra dagar före blödningen kom som höll i sig i ca 20 min. Vanligt "mensont" under blödningen, rikligare,klumpar och fler dagar... Gravsymptom tre veckor efter... (illamående, mensvärk etc...)

• Sandra83

Jag fick som en vanlig mens, men med en större "klump" första dagen. Blödde i en vecka utan några smärtor.

När jag väntade vår son blödde jag lite också, men bara lite rosa på pappret.

Ring till GYN med en gång och prata med dem. De var supertrevliga när jag ringde. Håller tummarna för dej!

Kram

• redapple

Min var som en väldigt riklig mens.
    hade väldigt ont i magen & det var mycke klumpar.

• zezziz

Mit MF var som en ordentligt blödning med lite klumpar i och ibland väldigt slemmigt.
    Hade väldigt ont i tre dagar då jag åt värktabletter hela tiden.

• Tigerwoman

Det var som en lite rikligare mens med några koagler i under första dagen. På andra dagen kom en större klump ut, troligen själva graviditeten, hinnor etc. Blödningen höll i sig i ca 1 vecka totalt, hade inte ont eller så.

• annsemi

jag har haft det 2 ggr. den första var jag bara 15 år och blev sparka i magen=( då blödde jag nästan inget men de ville ut gjorde så jä**vla ont, åkte till sjukan och fick göra en akut skrapning. andra gången så fick jag bara lite ont och gick på toa å det kom ut klumpar ooch en massa blod..

• Psychobilly

Mitt första MF var som ordentlig mens med klumpar, det bara rann och rann mängder ur mig.
    Andra MF satt jag på toa och gjorde nummer två, kände helt plötsligt hur något stort kom ut ur mitt underliv. Fick se en vit slemmig klump med blod runt den. Det var då fostret som kom ut på en gång, efter det blödde jag ytterst lite eftersom i princip allt redan kommit ut ur mig.

• anderzzon h

mitt missfall började med en brun flytning en dag, sedan kom det som om jag hade mens, inte mer än vanligt och några små klumpar en gång, hade även ont som mensvärk. jag blödde i fyra dagar sedan var allt ute så jag slapp bli skrapad.

men som någon nämnade tidigare så behöver det inte vara missfall bara för att du blöder, många av mina kompisar blödde till och från hela graviditeten och fick ändå fina friska barn. kan vara så att du blöder för att det var nu du skulle haft mens om du inte varit gravid. Håller tummarna för dig att du inte fått mf, lycka till!

Svar på tråden Ni som har haft missfall, se hit!