Hejsan! Är ledsen men jag måste säga att på EGV kliniken avråder de från sex de närmasta veckorna, min man hörde att de sa 3 veckor. Men jag läste att i 6-8 veckor avhållsamhet det är vad dom rekommenderar i boken, Getting Pregnant skriven av Niels Laursen, M.D.; PHD., AND Colette Bouchez. Amerikans bok skriven av läkare. Om man har lätt för missfall och är över 30 år. Så det är bara att vara försiktig, inga tunga lyft hellre sa den läkaren som behandlade mig på EGV kliniken. Fråga dem exakt hur många kilo du får bära och berätta om ditt jobb för läkaren!
Sen kosten undvik, kaffe, på danska klinker har de förbjudet kaffe. Undvik också svart te, cocacola, och minska ner socker, vitt bröd och undvik vitlök, curry och gurkmeja säger min akupunktör som är barnmorska och jobbat i 30 år minst. Sen ta det lugnt och stressa inte. Den biten har jag haft svårast för, är rastlös och har svårt för att vila. Sen inre stress är svår att mäta, där botar nog bara långvarig meditation. Men nu går jag djupt, här en massa folk blir gravida så mycket är ödet med! Ha det gott! Kramar, vill att du skall lyckas!!!!