• Dahlia

Jur tänker era män ang äggdonation lr spermadonation?

Vi har gjort ett ivf eftersom jag har pcos.
    Min sambo har helt normala och väldigt många spermier.

Vid ivf fick de ut 6 ägg av 20 äggblåsor. Inget av de äggen blev befruktat.
    Nu ska vi försöka ugen med icsi.
    Men när vi var hos läkaren så pratade vi om vad som händer om inget blir befruktat vid icis heller. Då sa han att det blir donation. Först ska vi prova äggdonation och funkar inte det heller i kombination med icsi så blir det mina ägg och hans spermier. Eftersom de inte kan säga om det e jag eller han som då är orsaken till att inget händer.

Men nu till det stora problemet! Min sambo är inte så pigg på donation.. Eller han är beredd att göra det för han vill ju ha barn men han säger att han e rädd för att det inte ska kännas på samma sätt.
    Självklart förstår jag att det är en process man måste gå igenom innan man kan acceptera att det måste bli så. Men läkaren bad oss ha det i bakhuvudet så det inte kommer som en chock OM det blir så.

Hur tänker era män om donation???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-14 12:37:04:
    Oj skrev fel..
    Om det inte funkar med äggdonation så blir det spermadonation med mina ägg.

• Svar på tråden Jur tänker era män ang äggdonation lr spermadonation?
  • Mirakel händer

Min man tvekade inte än ända gång. Vi är behov av spermiedonation. Började igår med IVF/ICSI nummer 2. Vi pratade mycket om detta vi hade två allternativ spermiedonation eller adoption. Eftersom det finns en massa andra faktorer runt om kring oss, så föll det naturligt att välja spermiedonation för oss.

♥ Spraystart 13 Juli ♥
  • Fiaflopp

Min man tvekade inte en enda gång heller...det var jag som sa ifrån innan jag hann blinka och funderat på riktigt vad det egentlgen handlar om!

Han säger bara som så att du får bära,du får föda,du får mata,du blir mamma och jag pappa och det är huvudsaken.

Det är ju heller ingen som helst garanti att barnet blir lika någon av föräldrarna vid en "normal" befruktning...vad jag menar är att mina barn kan lika gärna bli lika någon avlägsen släkting som ingen känner.
    Förstår du hur jag menar?

• Sleepingbeuty

Frågar för en väninna:
    Om mannen inte kan tänka sig att göra ÄD med sin kvinna. Vilka bra argument går att framföra då efter flera misslyckade ivf:er.
    Så att han vänder i sina tankar.det biologiska verkar vara väldigt viktigt för vissa män.

• Maja K

min man och jag hade diskussionen när vi först planerade barn. (alltså innan vi ens börjat försöka.) han var tydlig med att spermiedonation eller adoption inte var något för honom.

tror det är väldigt olika.

• Dahlia
    Sleepingbeuty skrev 2007-07-23 14:03:03 följande:
    Frågar för en väninna:Om mannen inte kan tänka sig att göra ÄD med sin kvinna. Vilka bra argument går att framföra då efter flera misslyckade ivf:er.Så att han vänder i sina tankar.det biologiska verkar vara väldigt viktigt för vissa män.
    Jag undrar samma sak!?!?!
    Maja K skrev 2007-07-23 14:42:24 följande:
    min man och jag hade diskussionen när vi först planerade barn. (alltså innan vi ens börjat försöka.) han var tydlig med att spermiedonation eller adoption inte var något för honom. tror det är väldigt olika.
    Tror också att det e väligt olika.
Svar på tråden Jur tänker era män ang äggdonation lr spermadonation?