-
-
Svar på tråden Förlossningsrädd efter första, hur blev den andra förlossningen?
-
Tusen gånger bättre!!
Hade ju redan en bild av hur fruktansvärt det skulle komma att vara, så jag kände mest lättnad och förvåning över hur olika det kunde bli.
-
samma smärta jag kom ihåg, men mycket bättre ändå faktiskt...
Men det är ju aldrig skoj att föda
-
hade en rätt jobbig (om än hyfsat snabb första förlossning) med väldigt långdraget krystförlopp och 2 bm som låg över min mage för att fysiskt "pressa ut" Oliver...
min största mardröm inför andra var att jag inte skulle hinna få bedövning (förutom lustgas) denna gång heller... så jag skrev i mitt förlossningsbrev att jag ville ha edan satt i goood tid....
så, när jag var 7 cm öppen kom narkosläkaren och började tvätta min rygg... då gick vattnet i första krystvärken... sen kom en värk till och på tredje krystvärken kom Elliot... det blev alltså ingen eda denna gång heller, men det gör ingenting...
dessutom mådde jag kalasbra direkt efter, till skillnad från första gången när jag inte kunde sitta utan en jättemjuk kudde under rumpen på flera veckor...
så summan av kardemumman; förlossning nummer två skulle jag faktiskt kunna tänka mej att göra om... -
lite lättat KANSKE man blir, eller???!!!
-
Skönt att höra dom kan kännas bättre .. . .
-
andra var inga problem skulle kunna tat ett fotbollslag om varje forlossning var sa