• Två barnsmamma

Föda tredje barnet, hur är det?

Jag börjar bli lite pirrig inför förlossningen. Jag är i vecka 31 med mitt tredje barn. Hur har förlossningen varit för er som fött ert tredje barn?? Har den varit lättare eller svårare??

• Svar på tråden Föda tredje barnet, hur är det?
  • grabbmamman

Min var helt OK! 1:a var också OK, 2:a var lite jobbigare (sugklocka). Men 3:e var bara häftig tyckte jag, jag var så medveten och förväntansfull. Jag tyckte den var lättast av alla.
    Fast det är ju väldigt individuellt! Har bara behövt lustgas vid alla mina förlossningar.
    /Lene

• kolakaka

min första var 19 timmar och seeg, min andra och tredje gick på vardera 1½ och trean var faktisk "lättast"

• Två barnsmamma

Det låter skönt att höra

• Fille Fjonkan

Sååå mycket lättare än de övriga 2 och då tyckte jag ändå att 2:an kom ut tämligen enkelt och smärtfritt!

Jag har förlossningsberättelser i bloggen om du vill (och törs! ) läsa. I korta drag gick 3:e förlossningen till så här: Jag fick lite mesiga värkar en kväll. Framåt natten började det sippra vatten. Värkarna avtog nästan helt. På em nästa dag åker vi in för undersökning och får välja mellan igångsättning och att åka hem igen. Vi valde igångsättning trots att ajg har lite skräck för värkstimulerande droppet efter första förlossningen.

Efter ett par timmar konstaterar jag att nu är det igång på allvar, lira på lustgasen. Om några timmar borde det vara klart. Nästa värk trycker konstigt mot ryggen. Ytterligare nästa värk övergår i ren krystvärk. BM kommer. Jag krystar 1 gång och känner barnet glida ändå "ner". En gång till och huvudet är ute. Och en sista gång och Pysen är född

Det tog många dagar att komma över hur chockerande enkelt och smärtfritt han kom ut

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Ebba Li

Mina första två förlossningar var helt ok, tog ca 6 timmar från första värken. Min tredje förlossning började med att vattnet gick. Åkte in för koll, men hade inga värkar. Kom in vid 22.30. Nu började värkarna. Bäbben var ute 45 min senare. Absolut bästa förlossningen. Skulle lätt göra om det!! (Så känns det nu iallafall, men inte under förlossningen.)

• nitedrive

Trean var min bästa nästan.Har bara bra minnen av den,den gick fort och jag fick gå hem dagen efter(tjejen föddes vid midnatt och jag ville sova lite mer än 6 timmar).Jag bara låg i badet och pratade med min man om ditten och datten,snortade lite lustgas emellanåt.Rätt som det var var jag öppen,fick tillsägelse att gå upp och väl på rummet ploppade hon ut några minuter senare

• Majsan70

Jag har bara haft lätta o snabba förlossningar och trean gick oerhört snabbt med bara 16 minuter på förlossningen.

• Två barnsmamma

Finns det några mer som har fött tre barn som vill berätta?

• Pusssgurka

Titta INTE på länkarna ovan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♥ Barn är jordens levande blommor ♥
  • Millimina

Vilka länkar? Jag antar att de är borttagna eftersom de inte finns kvar och då kanske man inte får berätta vad de innehöll heller förstås?

• lövet2

Mina första 2 förlossningar gick fort, men vid 3:e förlossningen hakade det upp sig litegrand. Kolla gärna mina förlossningsberättelser, så kan du jämföra mellan 2:a och 3:e förlossningen!

• Millimina

Vad tror ni erfarna trebarnsmammor om färdknäppen då? Funderar på om jag bara kommer få en massa förvärkar eller om det kan få igång det. Har för mig att det mer blev förvärkar förra vändan.. Smärtsamma och jobbiga.

• Majsan70
    Millimina skrev 2007-07-08 12:31:08 följande:
    Vad tror ni erfarna trebarnsmammor om färdknäppen då? Funderar på om jag bara kommer få en massa förvärkar eller om det kan få igång det. Har för mig att det mer blev förvärkar förra vändan.. Smärtsamma och jobbiga.
    Tror inte det minsta på färdknäppen eftersom det skall till såna mängder för att sätta igång det. *S*
  • Sterna

Millimina
    För att färdknäppen ska få samma mängd hormoner som en gelédos vid igångsättning på sjukhuset så behöver du ha färdknäppen 3 gånger per dag i tre dagar....

• lövet2
    Millimina skrev 2007-07-08 12:31:08 följande:
    Har inte fått i gång någon förlossning här i alla fall!
  • Millimina

Inga förvärkar heller? Hur nära inpå BF har ni försökt?

Svar på tråden Föda tredje barnet, hur är det?