Marelb skrev 2007-08-08 17:34:51 följande:
Jag tror det skulle bli aningen förvirrat för barnet. Barnet har ju bara en mamma. Donatorn har ju inga som hellst rättigheter till barnet. Nej, jag tror på anonymitet, tom 18 års ålder. Kan inte tänka i de banorna ni gör... Men vi känner ju alla olika. Det viktigaste är väl att man har funderat ordentligt innan man donerar så man vet vad man gör.
jo jag kan hålla med på dem punkter du talar om..
men samtidigt anser jag inte själv att ja inte vill veta vem som donerar till oss, så om jag känner för det någon dag att fråga barnet om den vill veta dess ursprung, inte bara från dens pappa.... jag anser att det är precis som adoptiv barn, tycker inte man ska undanhålla sådan sak för ett barn..
ja tänker mig som om ja vore de barnet.. ja skulle vilja veta om jag hade två mammor..
gör man det till en naturlig sak, så kanske barnet har lättare att acceptera det..
nu mena ja inte man skulle umgås med donatorn varenda dag, utan endast veta hur hon är som person osv... så man kan berätta detta för sitt barn och kanske på så sätt bygga upp en relation för alla, ja för barnet kommer ju från 2 kvinnor isf, om man säge så