Sambons dotter var 10 år nrä vi berättade för henne. Det var båda två som sa det.
Jag hade "småförhört" hans dotter om vad hon skulle tycka om att få syskon o hon sa att hon inte ville ha fler (hennes mamma har mer barn)
Dock var sambon väldigt klantig...
Tror ni inte han ställer henne denna fråga med väldigt glad röst:
- Gissa vad du ska få?
Vad tror ni en 10-åring tänker? Jo; häst, hund, katt, leksaker osv osv. Förstå besvikelsen när man säger: ett småsyskon! Speciellt då hon inte ville ha flera...
Jag fick snabbt hoppa in o fylla i vad det handlade om innan hon hann tänka alltför mkt. I början var det ingen jätte reaktion, men allteftersom tiden gick var hon väldigt engagerad o iom att jag pratade väldigt mkt om bäbisen o verkligen visade hur entusiastisk jag var över den så blev även hon det.
Jag tror det är viktigt att, som i ditt fall, att pappan visar glädje över bäbisen, men tillsammans med hans dotter. Det ska inte bli något tjat el ältande om bäbisen men gärna info mellan varven om hur stor den är i magen nu osv.
Men jag tycker absolut att ni båda ska berätta. En 15-åring fattar väldigt mkt o jag blir inte förvånad om hon inte redan vet.
Berätta för henne hur nervösa ni är för att säga detta eftersom ni vet vad hon har sagt.