Någon som fått snitt beviljat men ändrat sig?
Som rubriken säger.... någon som fått snitt pga förlossningsrädsla med som ändå försökt sig på en vaginal förlossning med löfte om att göra snitt om man så önskar? Hur gick förlossningen i så fall, genomförde ni en vaginal eller blev det snitt under resans gång och i så fall varför?
Jag har av olika anledningar, främst av humanitära skäl, fått ett snitt beviljat. Läkaren föreslog igångsättning, tidig EDA och att när som helst konvertera till snitt om det inte framskred som det skulle eller om jag tyckte det blev för jobbigt. Jag kände inte att det var något alternativ när jag satt där, men nu när jag för tusende gången malt detta i huvudet så känner jag någonstans att det kanske skulle vara värt ett försök?
Jag har två vaginala förlossningar bakom mig, varvid den senaste är anledningen till min önskan om snitt. Har ingen aning om hur jag kommer reagera när smärtan väl sätter in, är rädd att få panik och kämpa emot vilket enbart gör det ännu värre. Eftersom förra förlossningen gick väldigt fort hann jag inte få någon smärtlindring och bebisen vägde 4,5 kg och fick en plexusskada pga att hon fastnade. Denna bebisen beräknas vara i samma storlek, låg på +20% på tillväxt ul. Fast med igångsättning två veckor före bf hade h*n inte hunnit växa sig så stor.
Jag är så less på det här, tänker på det varenda vaken minut, hur jag ska göra och vilket som blir bäst.
Någon som varit i ungefär samma sits??
Jag undanber mig alla "välmenta" inlägg om alla risker med snitt för jag känner till dem redan.