TS,
Jag känner precis som du. Sitter här med en dotter på 8 månader (född 21:a oktober 2006) och fasar inför nästa år när vi tänkt börja göra ett syskon åt henne. 
Efter Wilmas förlossning har jag blivit jätterädd för att föda igen. Det känns som en stor klump i magen. Wilmas förlossning tog 26 timmar, jag var öppen 10 cm i 9 timmar och jag hade krystvärkar i drygt 2 timmar. Sen fick de ta henne med sugklocka för att jag var så värksvag. Och visst, det var ingen svår förlossning om man jämför med många andra och jag tyckte inte att själva smärtan var så farlig, men jag fick sån panik under de sista krystvärkarna. Det kändes verkligen som att "det här går inte, nu dör jag, nu brister mitt skelett och jag & mitt barn kommer dö".
Jag har alltid velat ha barn och absolut inte bara ett. Jag är en bra mamma, jag ger min dotter all min kärlek och omsorg, jag leker med henne, sjunger för henne, gosar och kelar… Men jag är så ledsen, för jag kan inte ge henne ett syskon. Även fast jag och hennes pappa egentligen vill det så går det inte, för jag vågar inte föda igen. Det går bara inte, jag kan inte.
Jag vill inte att det här ska stå i vägen för att vi ska skaffa ett syskon till Wilma, jag vill att hon ska få ha ett syskon och jag vill ha flera barn. Men jag är helt blockerad när det gäller tanken på en till förlossning och jag skäms jättemycket för att jag är så löjlig. Jag brukar inte vara såhär. Jag är rätt tuff av mig. Så hela situationen känns helt uppochned och jag vet inte hur jag ska hantera det.
Innan Wilma föddes var jag inte ett dugg förlossningsrädd. Efter en lugn och normal graviditet såg jag fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning och jag kände mig förberedd och säker. Men efter förlossningen, efter att ha fått en panik som jag bara kan beskriva som total dödsångest, så känns det som att jag aldrig kommer våga bli gravid igen.
Men jag har bestämt mig nu för att skriva ett brev till min gamla barnmorska på mödravården och förklara hur det känns. Tycker det är lättare att förklara mina känslor på papper. Och sen hoppas jag att hon kan hjälpa mig med en kontakt hos en auroramottagning eller liknande, så att jag kan få hjälp att våga bli gravid igen. Du kanske kan göra likadant TS?
Kram / Elin