Online Racing i LFS\GTR\GTL osv -nåt intresse?
Har precis blivit medlem här på forumet å tänkte halka in här å fråga om det är någon som lirar bilspel, och nja då menar jag inte Arkadspel som NFS-serien och liknande, spelen jag tänker mest på är dom jag nämnde i topic.
Live For Speed www.liveforspeed.net
GTR www.Simbin.se
GT-Legends www.simbin.se
rFactor www.rFactor.net
rF är ett spel som det finns en hej-jädrans massa moddar till allt från open wheel typ F1 till små astrimmade VW-Polos i cup-racing utförande (skitkul å tajt rejsing är det åxå)
Spelet är utvecklat av ISI, dvs samma killar som ursprungligen gjorde spelmotorn till GTR och GTL (simbin köpte rättigheterna för spelmotorn)
Enklast att komma igång med måste väl vara LFS då det bara är att ladda ner demo och testa, Demot är ingen trial eller liknande, utan ända skilnaden är väl bara att urvalet av banor och bilar är begränsat, allt annat är som i fullversionen då du har tillgång till allt från härligt välsimulerade Openwheelers i olika klasser (från gocartliknande upp till F1) till renodlade GTR-bilar som är allt annat än slöa.. Simulerar Turbotryck och däck-deformation när bilen kränger, dvs den mest hardcore racing-simulatorn som finns just nu och även Demot erbjuder hela online-biten.
Spelen utvecklade av Simbin, dvs GTR och GTL har bättre grafik och ur vissa synvinklar bättre ljud fast är väl inte riktigt lika hardcore i sitt sätt att beräkna fysiken än LFS men gör ett godtyckligt jobb för dom som inte är vana vid att hantera en bil då det går i sidledes (att drifta och glida sidledes är inget som i nån större utsträckning går att göra i varken GTL eller GTR -vilket bidrar till att man kör lite mer sofistikerat än i LFS då du kan kasta rumpan hej vildt!! (vilket e underbart kul)
testa på spelen och börja kom igång online!
LFS är utvecklat för online-racing rakt igenom, likaså GTR2, GTR2 har mer att bjuda på för den som vill köra offline men gör sig ändå bäst online.
För er som bor i Sundsvall, kom gärna hit och testa GTR2 rF och LFS, kör med en ratt som går att vrida 900 grader och har 3 pedaler för äkta simulering. (går inte drifta utan koppling hehe)
Kontakta mig på min MSN Ronin_swe@hotmail.com
Kör så det ryker grabbz!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 23:31:24:
Topic blev lite konstigt då man inte kunde skriva \ täcknet, det skulle självklart stå LFS \ GTR \ GTL men det fattade ni antagligen redan..