Det är märkligt med otrevlig personal, speciellt på en förlossningsavdelning där man ändå tycker att de borde uppleva sitt arbete som positivt. Det händer ju liksom mirakel varje dag.
Jag upplevde en utav barnmorskorna som otrevlig när jag ringde. Jag fick sömntabletter och värktabletter och blev hemskickad och sedan framåt kvällen fick jag en riktig snedtändning när jag tog tabletterna. Kunde inte fokusera och virrade bara runt, min man och jag satt i badkaret för mellan värkarna åkte jag ner under ytan annars. Men värkarna höll mig ändå vaken så jag kunde inte sova. När jag sedan ringde och bad om hjälp så sa de bara att jag skulle försöka vila. Jag var skräckslagen och arg och sa att om de ändå inte kunde hjälpa mig var det ingen idé att vi pratade och slängde på luren. Några timmar senare åkte vi in och då möttes jag i dörren av samma barnmorska.
Men nu verkade hon ha insett att det var allvar för mig och det första hon sa var att "nu lägger vi en ryggmärgsbedövning och så ska här bli en bebis!"
Så tack vare hennes vändning där blev mitt slutliga intryck av barnmorskorna bara positivt.
Men visst ska jag stå på mig mer denna gång, och inte gå med på att bli hemskickad med några sömntabletter, bevisligen fungerar inte detta för mig!