• SaraBaraSara

Otrevlig personal..

Hej! Har vart inne några ggr på förlossningen & första gången jag var där så sa en barnmorska när ja vägde mej,ojdå det blir å banta sen,efter det när ja fick komma in på ett rum kom en annan barnmorska som man verkligen såg på att hon var sur hon var jätte otrevligt & prata med mej som om ja inte förstog nått. Detta har gjort mej mer nervös än va ja redan är över förlossningen,hur ska jag kunna slappna av om ja vet att det finns otrevligt personal där ja ska föda!? /Irriterad..

• Svar på tråden Otrevlig personal..
  • nitedrive

Ja,det låter ju inte trevligt,råkar man ut för sådant så ska man säga ifrån.Du kan antingen göra det själv eller kontakta patientombudsmannen som ska finnas på alla sjukhus.Alla behöver ju inte vara otrevliga där bara för att två var det,och man har alltid rätt att byta bm om man inte trivs med den man får.

• hus busen

Jag träffade på otrevliga bm på både förlossningen och bb....
    Förlossningen gick snabbt som tur va (1timme15min) och under den tiden pratade jag inte med henne mer en 2 meningar efter jag märkte hur hon va.

På bb va det typ samma sak... så jag flydde hem efter 16timmar mot läkarens rekommendationer...och det va bara för att läkarn och jag inte kom överrens.

• SofiaD

Be att få byta bm om ni inte trivs med henne! Det har man all rätt till, och säg gärna till henne varför ni vill byta också

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean i v 36, BF 21/7 -07♥♥♥
  • bodil louise

Hej!!
    Du ska abslout be om att få någon annan BM!! Och tala om varför du inte vill ha denna./All Lycka till!! Kram B-L

• mHalmstadsmamma

Uhh jag har åxå drabbats av panik för otrevlig personal nu.....redan orolig för förlossningen och nu är jag livrädd för att personalen ska vara otrevlig...mamma hjälp.......

Vi får hoppas vi får rgullig personal..*peppar*

• Glitter Scarf

det är synd att det finns så otrevlig personal inom vården , speciellt på förlossningsavdelningen då är man ju rätt känslig o vill ha stöd o ha en som pratar snällt m.m. , jag hade också en jävla sur kärringen när jag låg där... fyy för sur kärringarna , de kan väll gå å jobba i apoteket istället *asg*

• Indie1998

Det är märkligt med otrevlig personal, speciellt på en förlossningsavdelning där man ändå tycker att de borde uppleva sitt arbete som positivt. Det händer ju liksom mirakel varje dag.

Jag upplevde en utav barnmorskorna som otrevlig när jag ringde. Jag fick sömntabletter och värktabletter och blev hemskickad och sedan framåt kvällen fick jag en riktig snedtändning när jag tog tabletterna. Kunde inte fokusera och virrade bara runt, min man och jag satt i badkaret för mellan värkarna åkte jag ner under ytan annars. Men värkarna höll mig ändå vaken så jag kunde inte sova. När jag sedan ringde och bad om hjälp så sa de bara att jag skulle försöka vila. Jag var skräckslagen och arg och sa att om de ändå inte kunde hjälpa mig var det ingen idé att vi pratade och slängde på luren. Några timmar senare åkte vi in och då möttes jag i dörren av samma barnmorska.
    Men nu verkade hon ha insett att det var allvar för mig och det första hon sa var att "nu lägger vi en ryggmärgsbedövning och så ska här bli en bebis!"

Så tack vare hennes vändning där blev mitt slutliga intryck av barnmorskorna bara positivt.
    Men visst ska jag stå på mig mer denna gång, och inte gå med på att bli hemskickad med några sömntabletter, bevisligen fungerar inte detta för mig!

• Damien och Adrian

Jag har problem med personalen med, dvs jag känner mig ofta otrygg med dem. Men du ska själv välja barnmorska, du kan byta.

Dessutom - skriv ned det du vill att hon ska säga och göra eller sånt du inte vill höra i din förlossningsberättelse. Tala med henne innan med hur du tänker dig förlossningen och håller hon inte med dig - byt direkt. Säg att vi nog har olika syn på det här, så vi borde nog redan nu låta våra vägar skiljas. Mne tack iaf.

Svar på tråden Otrevlig personal..