• 2xRed Ass

Blivande pappor II

Forsätter Bilvande pappor tråden som har gått ut på datum..
    Skriv gärna om ni väntar barn

Vart bor ni?
    När är BF?
    Ålder?
    osv..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-27 11:43:51:
    Glömde att skriva när vi skall ha osv. :-P

BF: 15 Augusti
    Ålder: 26år
    Bor: Örnsköldsvik

• Svar på tråden Blivande pappor II
  • Paninaro

Red Ass. Måste varit tungt att bära på en 36 kilos baby hem *lol*

Kunde inte låta bli - Lycka till första tiden.
    För oss känns det skönt att vara hemma igen
    även om alla sköterskor/läkare på DS var suveräna.

• Fusion

Haha måste hålla med Paninaro det måste ha varit jobbigt att bära på en 36 kilos klump...

Och min lilla plutt kom inte hem idag heller kom precis hem själv därifrån det är svårt att lämna dom ,men man har en del att göra hemma med... har blivit 120 mil fram och tillbaka denna veckan , men nu ska jag ut och klippa gräset och sen avnjuta en kall whiskey.

• Fusion

Grattis Paninaro glömde ju det i mitt förra inlägg..

• AYE

Stort grattis till Fusion, 2xRed ass o Paninaro!

*ler* 36 kilos bebis är inte dåligt...

Ha det så gott där hemma nu!

• 2xRed Ass

Sant, 36kg var han inte tack och lov! Men däremot 3830g

• AYE

Betyder det här att de som nu har fått barn inte får vara med i den här "Blivande Pappor II"-tråden?

3830g är inte dåligt det heller. 36 kg hade varit nåt för Guiness rekordbok.

• Paninaro
    AYE skrev 2007-08-27 15:15:44 följande:
    Betyder det här att de som nu har fått barn inte får vara med i den här "Blivande Pappor II"-tråden?3830g är inte dåligt det heller. 36 kg hade varit nåt för Guiness rekordbok.
    Jorå.. Jag hoppas att jag/vi kan få ett barn till så
    kan kanske titulera mig blivande pappa (igen)
    även om det lär dröja något år till nästa kotte
  • 2xRed Ass

Precis, man är blivande pappa ändå. Jag menar, lille Sigge har önskat sig en lillasyster så småningom..

• Magnus80

Nu har dom kommit, vi åkte in till förlossningen igår kväll vid 20:00 och EM hade riktigt tätt mellan värkarna. Vid 0900 var hon öppen 10cm och skulle börja krysta ut dom, men inget hände... Klockan 1300 var vi tvungna att skynda in på op och göra ett akut kejsarsnitt, ettan satt fast i förlossningskanalen... allt gick jättebra och jag är nu stolt pappa till två små killar!!!

• Röde Orm

Jättegrattis till Fusion, 2xRed Ass,Paninaro, och Magnus80!

Ta det lugnt med de nya, njut av livet!

• Paninaro

Grattis Magnus80...

Lycka till med allt.

• AYE

Grattis till tvillingarna Magnus!
    Får man dubbel föräldraledighet för tvillingar?

Kul att ni andra redan planerar för syskon till de nyfödda. Måste betyda att det var en jäkligt positiv upplevelse!

• 2xRed Ass
    AYE skrev 2007-08-28 12:39:02 följande:
    Grattis till tvillingarna Magnus! Får man dubbel föräldraledighet för tvillingar? Kul att ni andra redan planerar för syskon till de nyfödda. Måste betyda att det var en jäkligt positiv upplevelse!
    Vi fick ett jättebra förlossning, bland de bättre man kan få tror jag. Men direkt efter sa jag; "aldrig detta igen!" det är svårt att se dem man älskar ha så ont, och inte kunna ta bort det. Men nu hemma när man hunnit landa och så, då är min spontana tanke när jag ser min underabart söte pojk, FLER!
    Det var det bästa och värsta jag gjort, och jag gör det gärna fler gånger!

Helt underbart!
    Lycka till ni som går i väntans tider!
  • Fusion

Hur går det för er alla nyblivna pappor..
    Nu är iaf våran lilla pojk hemma blev utskriven i Onsdags ,
    skönt att slippa fara fram och tillbaka varje dag det var ju 5.5 mil enkel resa att åka...
    Men han äter , skriker , skiter och sover om vartannat precis som det ska antar jag hehe...

• 2xRed Ass

Våran är fromm som ett lamm än så länge. Som du skriver, han äter, skiter och sover. Ibland låter han lite också, men det är rätt lugnt

Underbar att snusa och gosa med!

Svar på tråden Blivande pappor II