• risen1

Pappaplats på BB

Hur har ni upplevt det på BB. Själv fick jag hyra en skräpsäng för 250 bagis per natt, utan mat! Utslängd på dan för att de skulle vila (svårt att tvinga en nyfödd).

Jag tycker att det skulle vara självklart att det var två sängar brevid varandra och att killen får mat lika som tjejen. De vill ju låtsas (i f-grupp mm) att killen ska vara en naturlig del i livet för barnet och lära sig ta ansvar.

• Svar på tråden Pappaplats på BB
  • LRX

Vi bodde också på patienthotellet i Danderyd, som ett vanligt hotellrum fast med 24h-barnmorskejour. Det kändes självklart för mig att bo där med barnet och mamman, inga konstigheter. Betalade 249kr/natt inkl. frukost, stannade tre nätter.

• ingebus

Vi fick våran son på BB i Borås och bemötande på avdelningen var en katastrof.
    En barnmorska som trodde hon kunde göra som hon ville.
    Min fru hade problem med ammningen i början och den här barnmorskan proppsade på att min fru skulle avbrytta ammningen med hjälp av piller. Men det ville inte min fru utan hon ville försöka få igång ammningen. Sen dagen efter kom ammningen i gång med hjälp av andra barnmorskor. Då medelade jag till avdelningens läkare vad den första barnmorskan hade sagt och gjort.
    Men det förnekade den gamla haggan.
    Jag blev skit arg på henne och förbjöd henne att komma till vårat rumm.
    Fy fan vilka jävla räppor det finns på BB.
    Ok det finns bra också.
    Vad det gäller sängen så fick jag en sjukhus säng i samma rum som min fru det var bra. Men ingen lunch bara frukost.
    Nästa gång åker vi hem direkt om allt är ok.

• Marniboy

Vi fick plats i ett rum utanför själva avdelningen. Jag fick köpa mat så allt kostade ca 200kr. Dock var det sjukhussängar men vi sov inte så mycket någon av oss. Jag satt i en soffa utanför rummet så att sambon skulle få sova. Gick inget vidare. Dagen efter sa sköterskan att vi kunde låtit dem ta hand om Naemi om vi hade velat sova. Så dags då.

• perrongman

Fy tusan. Vissa barnmorskor ser pappor som ett bihang som ska stå för bilmeck och för livligare lekar (i ett senare skede).

• KPJ

Vi bor i Enköping och tillhör Uppsala Läns Landsting.
    På Akademiska Sjukhuset i Uppsala kostar det 200 kr/dygn för pappan - då är det säng + mat.

• BitterKing

Vi låg på BB i Västervik, och det var helt kanon,,,, visst, det kostade strax över 200:- men då ingick frukost fika. Middag och kvällsmat fick man hålla med själv. Det fanns kök där man kunde fixa sin mat och förvara den i kylen. Att man skulle bli utslängd var inte tal om,, tvärtom, så sa de att det är ju nu som pappan verkligen behövs. Fick stanna hur länge vi ville.

• Tvillingpappa2007

Fick tvillingar i April. Låg inne på Akademiska i Uppsala.
    Vi fick ett rum med 2 sängar.
    Det skulle kosta 200 per natt inkl. frukost, lunch, middag och fika. Det bästa var att det aldrig kom ner någon räkning..så det blev gratis.

• Rabies

Vi fick familjerum på Karolinska. Dom fakturerade mig 250-300kr per dygn, och av någon anledning skulle mat ingå där. Det närmsta var väl mackorna jag gjorde i ordning i någon sorts chock/sömngångartillstånd när förlossningen väl var över.
    Hur som helst var det jävligt skönt, då det var en tuff förlossning där Kitty var väldigt nära att kvävas, hon hade väldigt hög puls och dessutom blåsljud på hjärtat. Jag skulle aldrig kunna lämna dom där, eller ta med dom hem direkt.

• risen1

Då är det nog värt några tusen för att få vara med

Hoppas att allt gick bra!

• Fred

Första barnet var på Danderyds, gemensamt rum med sängar berevid varandra, samma mat lika mýcket uppmärksamhet osv.. kunde likväl vart jag som var nyförlöst= jätte bra personal..

Andra barnet lika bra, på SÖS kanon rum med utsikt över årstaviken, stort ljust rum, kanon personal osv..

Blev verkligen positiv till sjukvårdssverige efter dessa kanon upplevelser, trvligt bemötande, engagerad personal och kunnig personal..

• Rabies

Allt gick bra, och vi har nu en trettonmånaders tjej som kör runt med sin egen barnvagn utan synbar ansträngning... Stark som få.

Svar på tråden Pappaplats på BB