• 64ulla

Vi som äter Reductil 4

Startar en ny tråd (nr4) för oss som äter Reductil

I den här tråden möts vi som använder Reductil eller är nyfikna på att göra det för att stötta varandra i kampen mot övervikten.

Reductil är ett viktminskningsläkemedel som skrivs ut av läkare. Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt. Kolla på www.fass.se för mer info ang Reductil.

ALLA ÄR VÄLKOMNA att hänga med oss R-användare som kämpar för att gå ner i vikt. Vi skriver och uppdaterar en lista varje vecka på hur många kg vi gått ner för att ge varandra mer peppning och stöd, men det är självklart frivilligt.

Här är den gamla tråden nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m11836429.html

Här är den gamla tråden nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m14725844.html

Här är den gamla tråden nr 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m17750957.html

Förstoppning kan en del råka ut för i början och det finns det hjälp mot. Ellihur har ett recept på förstoppningsgröt som finns nedan.

DAG 1 Blandas och låt stå och svälla över natten.
    2½ dl vatten
    2 Katrinplommon
    1 msk russin
    2 msk vetekli
    2 msk linfrö

DAG 2 tillsätt...
    ½dl grahamsmjöl
    1 krm salt

Blandas ihop och kör i mikron i ca 3 min beroende på ugn, rör om efter halva tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 22:40:59:
    Har fått ett önskemål om att lägga till en länk till en anonym R-tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m22003786.html

• Svar på tråden Vi som äter Reductil 4
  • foxy

YES!!

Jag fick idag ett nytt recept på reductil å han höjde från 10mg till 15... GÖTT
    ska hämta ut dom i morgon.. men fan va dyra de är.. asså 15mg e mkt dyrare än 10mg!!

men men.. de är det värt.. varenda krona.. summa viktnedgång hittills på ca 5månader = 16kg

• Moasmostermia

Grattis :) de är duktigt de!!

vad bra att du fick nytt recept!!
    Lycka till ifortsättningen :D

foxy skrev 2007-08-14 20:31:40 följande:
    YES!! Jag fick idag ett nytt recept på reductil å han höjde från 10mg till 15... GÖTTska hämta ut dom i morgon.. men fan va dyra de är.. asså 15mg e mkt dyrare än 10mg!!men men.. de är det värt.. varenda krona.. summa viktnedgång hittills på ca 5månader = 16kg
  • MrsAndersson
    Moasmostermia skrev 2007-08-14 19:43:43 följande:
    aha okej. då är jag med i svängarna ?. kostar de nå att gå till en dietist?. är de isåfall dyrt ?
    Jag fick en remiss av min läkare, det var lite av hans förutsättning för att han skulle skriva ut R. Det kostar 80:-/gång, helt överkomligt tycker jag. Jag går dit ungefär 1 gång i månaden.
    Det jag vill få ut av det är att verkligen lära mig att äta rätt och att kunna vänja mig vid det under den tiden jag äter R, för då är det bara att fortsätta äta "som vanligt" sen man slutat utan att behöva fundera så mycket på det.
    Hon jobbar även lite med kognitiv beteendeterapi, fick en hemuppgift denna gång där jag skulle fundera över mina beteenden i samband med mat. Det var allt som allt 47 punkter, de jag var nöjd med kunde jag bara stryka och de andra skulle jag ringa in så skulle vi börja jobba med det utifrån de svaren. Lämpligast är att jobba med 1-3 "beteenden" per månad. Sedan kunde man även gå tillbaka till det senare när man kände att allting bara går åt skogen och vågen visar mer än man önskar.
    För mig känns det jätte bra och jag tänkte absolut fortsätta, det är värt att prova iaf tycker jag.
  • Moasmostermia

aha okej. låter bra. ska ta och prata med min läkare om de, och höra om jag skulle kunna få träffa en dietist.

MrsAndersson skrev 2007-08-14 21:57:39 följande:
    Jag fick en remiss av min läkare, det var lite av hans förutsättning för att han skulle skriva ut R. Det kostar 80:-/gång, helt överkomligt tycker jag. Jag går dit ungefär 1 gång i månaden.Det jag vill få ut av det är att verkligen lära mig att äta rätt och att kunna vänja mig vid det under den tiden jag äter R, för då är det bara att fortsätta äta "som vanligt" sen man slutat utan att behöva fundera så mycket på det.Hon jobbar även lite med kognitiv beteendeterapi, fick en hemuppgift denna gång där jag skulle fundera över mina beteenden i samband med mat. Det var allt som allt 47 punkter, de jag var nöjd med kunde jag bara stryka och de andra skulle jag ringa in så skulle vi börja jobba med det utifrån de svaren. Lämpligast är att jobba med 1-3 "beteenden" per månad. Sedan kunde man även gå tillbaka till det senare när man kände att allting bara går åt skogen och vågen visar mer än man önskar. För mig känns det jätte bra och jag tänkte absolut fortsätta, det är värt att prova iaf tycker jag.
  • Therese99

Hej

Är det någon som har kvar sina reductil som vill sälja dom?
    Receptbelagda som är utskrivna i Sverige.
    Då är jag intresserad av att köpa :)

• Annisen2014

Jepp, lite sent svar men jag har precis börjat. Köpte på www.apotekonline.cf och är förvånad över att jag har så sjukt mycket energi utan att vara hungrigCool Hitills funkar de jättebra! Hoppas att det här håller i sig. Har läst att vissa får mindre effekt om de äter dem länge... Någon som vet?

• Abbie
    amanda07 skrev 2016-01-26 13:09:52 följande:

Jag har beställt Reductil från http://generic-meds-store.com och är mycket nöjd.  Jag gick ner 8 kilo på en och en halv månad! Verkar vara riktiga tabletter, jag känner mej inte hungrig alls längre. Jag måte oftast påminna mej själv om att jag måste äta :)

Jag har också beställt Reductil på denna webbplats och det är verkligen mycket effektiv. Inte hungrig, inte tänka på mat hela tiden, inte känslomässigt ätande. Jag vägde mig i morse och hittills har förlorat 5 kg på en månad. Jag kan inte vänta med att förlora en annan 5kgs och då tror jag att jag kommer att börja känna sig levande  Glad
  • KlaraSK

Äkta Reductil ger mycket bra effekt. Jag har gått ner 4.5kg på 1 månad och minskat rätt bra runt midjan :) Dock har jag mycket kvar att tappa innan jag når min dröm vikt men kommer väl dit en dag :) Jag har köpt Reductil från meridiareductil.com och är mycket nöjd.

Svar på tråden Vi som äter Reductil 4