• isisisis

Pris på äggdonation i polen!

Jag skrev till en klinik igår,Invikta.
    De hade ingen svensk eller Engelsk text på sin sida.
    Jag frågade om pris på äggdonation.
    Fick svar idag.De vill ha ett besök för att kolla mina förutsättningar.
    Priset skulle inte överstiga 10000PLN vilket är lika mycket som 23 000 svk.!
    ICSI procedur med donerade ägg.Det är väl samma sak som en vanlig ägdonation? Eller?
    Låter mycket billigt.

• Svar på tråden Pris på äggdonation i polen!
  • Elias Emil

Det går billiga flyg från Säve (Göteborg) till warszawa.

• snuttan3

Isisisis

Nä va kul nån mer härifrån som ska dit? Ja det är så ju,för hur än det är så vet man iaf att där kan man få hjälpen som man inte får här i sverige,tänk om dom ändå kunde ändra lagarna här med och ge oss över 40+ en ärlig chans med,men nää moralen och allt som här är det är inte klokt igentligen tycker jag så då lägger man ner sitt hjärta och själ på annat håll får hjälpen där Bästa va jag tycker med riga är ju att dom är så förstående och att man får lätt kontakt med dom iaf,skulle vara kul om man var fler som ska dit och ses och stötta varandra där,visste du om du har tur så är 7-10 ägg dina och nästa gång du ska dit är det gratis,det är iaf ett+ i kanten och om man har lite otur så får man vänta på sina ägg Mindre bra,men hoppas nu du får ett antal ägg och med gubbens simmare så ska du se det är på rätt väg lyckokramar
    ha det bäst du/ni med
    kramizz snuttan3

klart vi stöttar arandra och föls upp få reda på hur det går för var och en ju solklart ska vi det

• snuttan3

Va kostar det från säve??nu börjar det bli lite intressant

• snuttan3

Isisisis

Konstigt jag fick mail härom sisters,då skrev dom att nästa gång var det gratis,hmm ska se i mailen för säkerhetsskull,vänta lite

• snuttan3

sände in svaret till din mail istället

• snuttan3

Ja jag har fattat så iaf,så vi är iaf nöjade med det

• Maura

Hejsan, jag förstår kanske inte riktigt men vad är det som är gratis i Riga? Menar ni att ett andra försök är gratis om det första inte leder till ET eller menar ni att ett andra ET är gratis om det första inte leder till graviditer? Gäller det i så fall bara om man har ägg kvar från den första omgången eller är man alltid berättigad till ett gratis andra försök. Vill hemskt gärna veta för den här infon. har jag helt missat. Tack på förhand M

• Sleepingbeuty

Är det EGV kliniken ni pratar om? Om man får ägg i frysen så kostar det 5000 kr att få dom tillbaka.
    Det finns inget andra försök som är gratis.FET kostar 5000 kr på EGV.AVA i Riga tar 10 000 kr.Men det kanske är den polska kliniken ni pratar om?

Hur går det isisis? Du är ju snart på G till Riga. Hoppas du nu inte hamnar i SAS kabinpersonalstrejken som startar den 28, sa dom på nyheterna idag.
    Men åker ni direkt så är det ju air Baltic och då behöver du ju inte bekymra dig.

• isisisis

Det är Air Baltic vi åker med som tur är.
    Det verkar som om Snuttan har fått besked om att de bjuder på ett nytt försök om de inte fått fram några ägg från donatorn eller bara ett.
    Men de får väl för det mesta fram fler.

• Sleepingbeuty

Jo det kan jag nog tänka mig att de gör faktiskt.Det har ju inte varit aktuellt för mig, men skulle inte alls förvåna mig.Och det är ju inte mer än rättvist tycker jag.Schysst i så fall då jag vet att AVA inte gör det.
    vet en tjej som fick åka tomhänt hem s a s.

Löste det sig med resa och hotel och allt isisisis?
    Åker ni samma dag som äggplocket på donatorn?
    Det gör ju inget.Du hinner ju i så fall ta det lugnt tills det är din tur att få dom insatta 2-3 dagar senare.
    När åker ni?
    Blev det Waldermars?

• isisisis

Jo tack.Det löste sig till slut.Det var mycket nervöst.
    Vi fick skjuta fram allt en dag,och boka om hotellet.Fick ringa kliniken på morgonen.
    Så vi åker samma dag som vi ska till kliniken,det gick bra att komma på EM.
    Min tur är ju inte förrän senare.
    Vi åker på måndagen den 16 Juli.Stannar till lördagen.
    Det blev Conferance Hotel Tomo.Rauna street.Mitt emellan gamla stan och stranden.Det blir nog bra,det ska ju inte vara så blodigt med taxi.
    Hur är maten på restaurangerna?
    Glad för din skull att det lugnat sig! Det ska nog gå vägen denna gång? Tror du inte?

Svar på tråden Pris på äggdonation i polen!