Igångsättning vaginalt pga förlossningsrädsla!? - Någon som vet!
Jag och min sambo bestämde redan i början att min mamma, dvs hans svärmor ska vara med på förlossningen. Mycket för att det skulle lugna mig men mest för att han i vissa situationer blir jätte rädd och nervös och inte vet vad han ska göra. Till saken hör att vi bor i Norrköping och min mamma i Stockholm så det är ju inte säkert att hon skulel hinna hit i tid. Hon jobbar även som operations sjuksköterska och jobbar månaden runt vårt BF datum och när förlossningen sätter igång är det inte säkert att hon bara kan gå därifrån. Jag är även VÄLDIGT rädd för smärta själv & vet att i sådana situationer är hon den enda som kan lugna både mig och min sambo!
Nu undrar jag om jag kan ringa BM imorgon och fråga om ev. samtal med Aurora så man kanske kan få ett bestämt datum för BF. Både för att vi ska veta att min mamma kan vara med men också för att vi båda ska kunna förbereda oss mentalt (så mycket det nu går.) Går det att få bestämd tid för att sätta igång en förlossning vaginalt? (Vill helst inte göra ett snitt!)
Hopppas någon kan svara på dessa frågor! / Madelene