Hur förbereda sig inför Anima samtal?
Jag har fått remiss till Anima (samma som Aurora) samtal redan imorgon. Jag är fast besluten om att jag ska ha planerat snitt, då jag får panik och är livrädd för kommande förlossningen.
Förra förlossningen började med igångsättning, och slutade i akut snitt. Det hela tog över 30 timmar. Under dessa 30 timmar var det ingen som förklarade vad som eg. skulle hända, utan alla pratade över huvudet hela tiden. Kände mig så ensam, liten och ynklig.
Smärtan var inget problem, utan den hanterade jag helt ok. Är livrädd för att behöva utsätta mig för samma stress och oro som senast.
Har pratat med min psykiatriker, och denne håller med mig om att planerat kejsarsnitt är bästa utvägen för mig. Tänker på förlossningen så gott som hela tiden. Får panik ångest, och mår jätte illa. Vill slippa det, vill kunna njuta av graviditeten. Vill veta att jag får mitt snitt.
Vet att Anima barnmorskan kommer göra sitt bästa för att få mig att inse att vaginal förlossning är bästa, men det är ju inte det, inte för mig.
Hur ska jag lägga fram min rädsla och oro för barnmorskan på bästa sätt? Kommer antagligen börja gråta, då jag är otroligt känslig nu. Hon kommer nog titta på mig som om att jag vore en knäppskalle.
//Busfröet