Hur får man stopp på det?!
Jag har en grannfamilj (äldsta dottern är även min kompis) som är hur trevliga som helst, jättefina människor osv. MEN en av döttrarna i familjen är inte mycket yngre än mig, tror hon fyllde 16år i år. Den här tjejen gör ALLT hon inte får, dricker, är ute på kvällarna och kan vara borta i flera dagar utan att höra av sig, skolkar, piercar sig. När vi/föräldrarna väl får tag i henne är hon oftast hos någon kille som hon knappt känner. Nu på senaste tid verkar det även som om hon går på några droger eftersom hon kan komma hem och vara helt borta och då är det inte som när man är full. Innan allt verkligen gick över styr daltade mamman rätt mycket med den här tjejen vilket antagligen gjorde det värre. Men för någon vecka sedan blev den här tjejen så arg för att hon inte fick gå ut så hon bet mamman i armen, sparkade sönder en av deras soffor och hoppade sedan ut genom fönstret och rymde, barfota.
Det spelar alltså ingen roll om man drar in hennes pengar och ger henne utegångsförbud, jag har försökt prata med henne men det verkar bara gå in genom ena örat och ut genom det andra. Så vad ska man egentligen göra?
Det är ju jobbigt för hela familjen att gå igenom det här, det syns verkligen hur dåligt dom mår.