• Fiaflopp

Vad gör man om donatorn hoppar av...

Jag vet at det inte finns något att göra,det är bara så fruktansvärt att jag måste få skriva av mig...hoppas det är ok.

Detta var vår sista chans,det visste jag,vi har inte de 60-65.000 det kostar att åka till Finland för...inte en gång till då vi redan har lån på 120.000 för ett barn som aldrig kommer....heller inte de 2 åren vi har kvar i kön i Sverige utan egen donator  känner jag,vi har försökt så mycket och så länge så jag orkar inte helt enkelt.

Det blir ett liv utan barn,vad det nu blir för liv...

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att donatorn kunde ha sagt till tidigare så jag hade chans att skaffa en ev ny ängel som kanske velat hjälpa oss!

Vad gör man av livet?

• Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...
  • Fiaflopp

Vart lite nerstämd i dag...tog tag i saken och mailade bm på HS och ville komma till deras kurator,hoppas bara hon har tid med mig.Känns jobbigt att gå hela sommaren och kanske få må dåligt av all längtan...

• Ammi1970

Fiaflopp det var nog våran djupa bebisdiskussion i morse som gjorde både dig och mig lite down... Jag har verkligen varit down idag...

Tur vi alla har varandra här på fl...

*kram*

• Fiaflopp

Nej nej nej,inte tänka så...det var inte det det berodde på utan jag har känt ett par dagar att jag nog behöver prata ed den där kuratorn....
    Det är så att jag skäms också oerhört över det som hände med den anara donatorn,skäms inför kliniken och sjukvården...vet at det inte är mitt fel men jag behöver nog vräka ur mig det!

Kram på dig och tveka inte at babbla bebis och test-ångest och symptom med mig,det mår jag bra avGlad

• Ammi1970

Tack Fia det värmer

Jag ska strax lägga mig och gosa lite med gubben min, prata lite och rensa ur lite.

Jag är verkligen off idag... Snälla låt det bli den 20 snart...

Vi skrives säkert imorgon Fia...

*kram* ALLA

• Fiaflopp
    HoppetKärleken skrev 2007-05-09 22:24:29 följande:
    Ville bara säga att jag hoppas med hela mitt hjärta att det löser sig för dig fiaplopp! Tänker på dig1
    Tack tack vännen,det värmer!!
  • Fiaflopp

Ja gå och kägg dig nu så du orkar upp och dricka morgonkaffe med mig över msn vid 7 i morgon bittiFlört

• Ammi1970

in your dreams baby

sååå kul e det inte att vara uppe med tuppen, nja imorgon ska jag nog sova till nio

Natt natt

• uniMog

*gäspar* God morgon på er!

Fia, var tråkigt att du känner dig nere och jag hoppas du får träffa kuratorn. Jag tycker ju mest sånt är jobbigt men visst lättar det på trycket efteråt. På mitt besök började hon nysta lite i min självkänsla och min bakgrund med mobbing och det var INTE kul men på slutet kändes det faktiskt bättre!

Stora kramar till alla som behöver det!  Och en kaffe

slut på ideer.
  • Fiaflopp

I dag känns det bättre....

Appropå kuratorn på HS så bara måste jag få berätta en sak...

Då hon hade korsförhört oss klart om allt hon ville veta (självklart ska hon få veta men det kändes som ett förhör) så kunde inte Fia hålla truten så jag sa bara rakt ut:

Men du..är det inte bättre att du sätter dig på en bvc eller mvc och frågar ut dem som blir gravida naturligt?
    Oj vad vi skulle slippa barn som far illa,barn till missbrukare,psykiskt sjuka,familjehem,kontaktfamiljer osv osv...

Jag sa också att vi sitter och pratar ang äggdonation för at få vårt kärleksbarn...tänk på det,då har man ju längtat och kämpat i flera ÅR och skulle nog knappast genomgå det om man inte var lämplig eller ehade en enorm längtan.

Och hon höll med för visst hade jag lite rätt där?

• uniMog

självklart har du rätt! Som kuratorn sa till mig så var det enbart för att socialstyrelsen kräver det som de "förhör" mottagare och donatorer så noga.

Sen tyckte jag vissa frågor var klart irrelevanta som ålder på mina syskon tex?? Hur påverkar det min psykiska hälsa?

slut på ideer.
  • Fiaflopp

JA precs....så är det ju!

Ja och vad sjjutton spelar dina syskon in???
    Det fick vi också svara på men det var rent ut fåningt tyckte jag.

• Kvasthilda59

Du Fiaflopp...
    Kan man anmäla sig till ÄD här i Sverige...?
    Bara en undran.
    Har ju bara en äggstock men den klarade många ägg till mitt sista IVF.
    Fick ut 12 st o använde bara 4 av dom.
    Men dom finns ju inte kvar längre. På "den tiden" fick dom inte frysas ner o användas vid senare tillfälle...Det användes bara till forskning då!

• Fiaflopp

Absolut kan man det men man får inte vara över 36 år,inga genetiska sjukdomar och såLedsen

• miss maple

Fia:

Bra att du ska gå och prata med kuratorn.
    Man kan inte gå igenom allt det här utan att det påverkar en mentalt.
    Kram på dig och vad skönt att du mår bättre idag.

• Eliis

Hur blir man en sån donator?

Det låter verkligen hemskt att först lova och sen hoppa av! Stackare...

Vet inte vad ja ska skriva men jag tänker på dig! KRAM

• Fiaflopp

Eliis: man ringer och anmäler sig till fertilitetsenheten på Huddinge sjukhus...

Tack för all peppning!!

• uniMog
    Eliis skrev 2007-05-11 08:25:32 följande:
    Hur blir man en sån donator?Det låter verkligen hemskt att först lova och sen hoppa av! Stackare...Vet inte vad ja ska skriva men jag tänker på dig! KRAM
    Kontakta något av sjukhusen som gör äggdonationer och säg att du vill donera. Sen får du träffa läkare + kurator och gå igenom allt för att se att du verkligen vill och är lämplig.
    slut på ideer.
Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...