• ACK

    Någon mer än jag som är kortväxt?

    Jag är blyga 150cm så inte är jag lång inte.......men bästa sakerna kommer oftast i små paket Flört....eller....

  • Svar på tråden Någon mer än jag som är kortväxt?
  • emma brolin

    jag är 157 cm, trivs bra med det. vill inte va längre


    My baby can kick your babys ass!
  • Jomppelina

    Men det innebär att ts i det här fallet inte är kortväxt om begreppet används för kvinnor UNDER 150 cm. Min mormor skulle passa där, hon är en mycket stor kvinna i liten förpackning. Hon är kring 140 cm. Min mamma är 160 och jag är 164. Min dotter blir 188 om hon följer sin längdkurva och inte slutar växa i förtid; hon är idag 12 år och 175. Så det innebär inte med automatik att avkomman blir kort i varje fall!

  • Ellan 76

    Jag är 158½, den halva är viktig men ibland säger jag 159 Jag hade gärna varit längre, iaf 165. Tycker det är så svårt att hitta byxor som sitter bra. Min sambo är betydligt längre än mig och det ser säkert roligt ut ibland när vi går brevid varandra, men det är inget att bry sig om:)

  • Xgirl83

    Är 157 cm och har lite komplex för det..

  • nr3

    inte jag, men min dotter kommer troligen hamna på runt 140-145..

  • snillis

    En av mina bästa komoisar från förr var/är 148cm och det var då inget jag eller någon annan stördes av.

  • ACK

    Kan tillägga att jag genomgått en benförlängning.....fick 11cm extra i den processen. Annars hade jag bara varit 139cm idag.

  • Eelle

    åh skönt å se fler vuxna som e korta. jag e 152 cm. störs av det när man ska köpa byxor. *L* inte anars, eller tja om man ska pussa sin man kanske, han e 183cm, hehe lite skillnad. :)
    annars skiter jag i folk som ser/sett ner på en för att man e kort! mina flickor blir nog också korta.

  • Ellan 76

    Eelle: Här är också en del i längdskillnad mellan oss. Jag är ju då 158½ och min sambo är 194 Och ja lite ont i nacken får jag om jag ska pussa honom för länge i stående position. Och att dansa tryckare är väl heller ingen höjdare:)

  • Qetuo

    Jag är en man på 190 cm och tycker kortväxta tjejer är bra attraktivt. Jag vill dejta en kvinna som är 130-160 cm lång. Grrr :D 


    Hittar dock inga bra dejtingsidor för detta. Vart ska jag vända mig? 

  • FruVirrad

    150 här. Har börjat vänja mig men det var jobbigt när jag var yngre. Finns andra saker i livet att lägga energi på Glad

  • Maahlinn

    Jag är 155cm. Helt nöjd med min längd nu, men var nog jobbigt en tid när vissa killar i klassen tyckte det var ofantligt kul att hela tiden ge kommentarer om hur kort jag är.

Svar på tråden Någon mer än jag som är kortväxt?