• Gabriella82

Ska åka till USA och göra äggdonation

Hej!
    Tänkte höra om nån här har varit i USA och gjort äggdonation? Jag och min sambo ska åka dit. Bara intressant om fler varit där...

• Svar på tråden Ska åka till USA och göra äggdonation
  • dallas

Wow! Vad häftigt!! Vill oxå höra hur det går!! Inte för att jag behöver äggdonation själv (ännu, men man vet ju aldrig) Men tycker det är riktigt intressant
    Lycka till!! Kram

• Sleepingbeuty

Skulle vara intressant att veta om de tar alla de där proverna som jag skrivit om på din klinik i USA. Där beahndlar de ju faktiskt för höga TNF-ALFA värden och kollar allt men NK celler.

• Maura

80%, det verkar ju helt sanslöst!! Kan du inte skicka mig en länk till klinikens hemsida?

Jag är i kontakt med en spansk klinik som hävdar att de ger 60% chans att lyckas på färska embryon (obs per ET). När jag frågade min svenska klinik om de trodde att de här siffrorna stämde (hur kan det liksom skilja så mycket??) svarade de att ja, men så är väl den spanska kliniken mycket dyrare också, eller hur? Jag kom helt av mig, men det måste ju betyda att det går att göra ÄD och kanske även IVF bättre och sämre och att det är en kostnadsfråga?

Hur ser ni på det här? Kram M

• isisisis

En klinik i Barcelona har en försäkring.
    Men det kostar.
    300000 kostar det,för 3 färskförsök.Blir man inte gravid(13 veckor) så får du 70% av pengarna tillbaka,som du sen kan använda till nya försök!

• Gabriella82

Sleepingbeauty...

Jag kommer ta alla tester här hemma innan jag åker, håller faktiskt på med tester nu. Men de tog inte några tester på mitt immunförsvar så jag ska ringa och höra imorgon om man kan komma dit, kanske är dyra prover så man får betala dom själv (?)

• Sleepingbeuty

Hör gärna av dig till mig så jag får veta vilka tester du tagit och hur det går för dig.Har du frågat kliniken i USA ? Har du länken till USA kliniken.Du kan skriva in min privata inbox.

• Nuet

isisis: Har också kollat den här försäkringen på kliniken i Barcelona och jag fattade det som att de eventuella embryon som blir över också ska användas emellan färskförsöken? Men jag kanske missförstod. En jäkla massa pengar är det. Annars tycker jag 13 veckor låter bra, risken för missfall är ju störst under de 3 första månaderna.

• isisisis

Nuet.
    Ja,det är mycket pengar,men jämför man kliniken i USA så är det ju nästan samma pengar.Nästan.
    Beror på hur man räknar.Med chanserna och så.

• Momme72

WoW vilken spännande tråd... Själv har jag nyss satt in två embryon efter äggdonation på Ava i Åbo. Där är chanserna 50% att det tar sig och 36% att få ett barn vid första försök. Skiljer lite från andra länder som Spanien och USA alltså... Jag hoppas fortfarande och håller tummarna för er andra!

• Gabriella82

Momme72...

Hoppas att de 2 små vill klamra sig fast och att det går vägen. Lycka till!

• Sleepingbeuty

Hur har det gått Gabriella82?

• Safira

Ska du få äggdonation eller ge ägg????
    Tänkte när det stod göra äggdonation????

Svar på tråden Ska åka till USA och göra äggdonation